Gužve zbog Krešimirove

Rijeku čeka potpuni prometni kolaps, pitali smo odgovorne planiraju li išta poduzeti

Marinko Glavan

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Za sada nisu predviđene posebne promjene u regulaciji prometa, ali Gradski prometni centar pratit će situaciju na gradilišta u Krešimirovoj ulici i na okolnim prometnicama. U dogovoru s MUP-om, HC-om, prometnim redarstvom i Odjelom gradske uprave za komunalni sustav, po ukazanoj potrebi poduzet će se odmah odgovarajući zahvati u regulaciji prometa, stoji u odgovoru Rijeka prometa



RIJEKA – Već s prvim radnim danima u rujnu počele su i prometne gužve, dodatno pojačane radovima u Krešimirovoj ulici kojima se, kako smo pisali prošloga tjedna, još ne nazire kraj. Kako u ponedjeljak, 9. rujna, počinje nova školska godina, a s njom i već tradicionalne gužve na riječkim prometnicama, prisutne i kad nema radova na najznačajnijim prometnicama, očekuje se da će gužve i zastoji u Krešimirovoj, ali i na svim prilaznim prometnicama iz zapadnog dijela grada prema centru, biti još znano veće od uobičajenih za ovo doba godine.


Tijekom protekla tri dana, kolone vozila i gužve iz Krešimirove su se, posebno u jutarnjim satima, domino efektom prelijevale na Vukovarsku i Čandekovu ulicu, kao i na Prvomajsku i Osječku, te Zvonimirovu.


Ništa bolje nije bilo ni u Ulici Viktora Cara Emina, kao ni na takozvanom sjevernom koridoru kroz centar grada, ulicama Pomerio, Fiorello la Guardia i Žrtava Fašizma, na koje se preusmjerava promet vozila koja dolaze iz Vukovarske, jer sjeverni koridor sa samo po jednom kolničkom trakom u svakom smjeru, nije u stanju progutati toliku količinu vozila.


Oprez i strpljenje




Stoga se vozačima, uz oprez i strpljenje, savjetuje korištenje obilaznih pravaca, prvenstveno onih riječkom zaobilaznicom, što u većini slučajeva znatno povećava prijeđenu kilometražu i troškove goriva, ali koliko-toliko čuva živce i vrijeme.


Tako je za putovanje iz zapadnih dijelova grada u centar jedno od rješenja uključivanje na zaobilaznicu, na čvorovima Diračje ili Rujevica, do izlaza Orehovica, odakle se Ulicom Franje Račkog spušta prema centru. Za putovanja sa Škurinja i Drenove prema Podmurvicama, Turniću, Zametu, Srdočima, Kantridi i ostalim zapadnim naseljima, kao i obrnuto, od zapada prema Škurinjama, Drenovi ili Kozali, zaobilaznica je definitivno najbolji i najbrži izbor, između čvorova Škurinje, Rujevica i Diračje.


Za vožnje s istočnog na zapadni dio grada i u obrnutom smjeru zaobilaznica je ionako najbolji izbor, čak i kad nema radova i dodatnih gužvi u centru. Za povratak iz centra prema zapadnim dijelovima grada, u vrijeme špica prometnog opterećenja, najmanje stresna, ali znatno kilometarski duža, je opcija uključivanja na D-404 kod HNK Ivana pl.Zajca, pa do zaobilaznice.



Koju god rutu odabrali, vozače u svakom slučaju čeka podosta izgubljenog vremena, novca i živaca pa je svakako preporučljivo u jutarnjim i popodnevnim satima krenuti barem petnaest do dvadeset minuta ranije od uobičajenog vremena.


Najgore je od svega što se, prema informacijama investitora rekonstrukcije Krešimorove, Hrvatskih cesta, KD Vodovod i kanalizacija i Grada Rijeke, više ni ne zna do kad će takvo stanje potrajati. Već prvobitni rok od godine dana za rekonstrukciju svega nešto više od kilometar duge prometnice, jedne od najopterećenijih u gradu, izgledao je apsurdno dugo, no sada se, prema navodima investitora, zbog stanja na terenu, pristupilo izmjenama projekta i troškovnika, a zasad nismo dobili informacije o tome koliko će dugo radovi na kraju trajati ni koliko će koštati.


Izmjene prometnog rješenja


Kako su predviđene izmjene projekta, a izvjesno je i da će radovi trajati duže od predviđenih godinu dana, poslali smo upit Rijeka prometu o eventualnim izmjenama prometnog rješenja, kao i privremene regulacije prometa u Krešimirovoj i okolnim ulicama, s ciljem barem ublažavanja evidentnih gužvi i zastoja.


Odgovoreno nam je kako se praćenjem prometa u kolovozu utvrdilo da je opterećenje neznatno veće od uobičajenog za to doba godine te da, za sad, neće biti izmjena rješenja kojim su zabranjena praktički sva lijeva skretanja iz Krešimirove i u nju, osim za autobuse na križanju s Ulicom Nikole Tesle.



– Blago povećanje broja vozila očekuje se tijekom prvog tjedna u rujnu, a daljnji rast očekuje se tijekom drugog tjedna, kada sa radom započinju škole te se na ulicama očekuje velik broj školske djece. U tom smislu neminovno će u određenim dijelovima dana dolaziti do pojačanih gužvi na oba glavna prometna koridora kroz grad, osobito u jutarnjim satima od 07.30 do 09.00 kada velik broj vozila putuje prema središtu grada, te u poslijepodnevnim satima kada je promet jak iz središta grada prema naseljima na periferiji.


Zato se sugerira vozačima da maksimalno koriste obilazne pravce kao i riječku obilaznicu koja će u rujnu bilježiti pad prometa zbog završetka turističke sezone. Za sada nisu predviđene posebne promjene u regulaciji prometa, ali Gradski prometni centar stalno će pratiti situaciju u zoni gradilišta u Krešimirovoj ulici i na okolnim prometnicama.


U dogovoru sa MUP-om (prometnom policijom), Hrvatskim cestama, prometnim redarstvom i Odjelom gradske uprave za komunalni sustav Grada Rijeke, po ukazanoj potrebi poduzeti će se odmah odgovarajući zahvati u regulaciji prometa, stoji u odgovoru Rijeka prometa.


Mjere prema vozačima


Upit smo poslali i Policijskoj upravi Primorsko-goranskoj, želeći doznati hoće li policija s početkom školske godine pojačano nadzirati poštivanje privreme prometne signalizacije u Krešimirovoj, te regulirati promet u toj i prilaznim ulicama.



– Vezano za rekonstrukciju dijela državne ceste oznake DC8 – KREŠIMIROVE ulice u Rijeci, rekonstrukciju i dogradnju sustava odvodnje otpadnih voda i poboljšanja postojećeg sustava odvodnje na lokaciji križanje Mlaka, investitor (»Hrvatske ceste« i dr.) i izvođač radova (Zajednica ponuditelja GP KRK i »Godina« d.o.o), izradili su kod tvrtke »Rijeka promet« d.d. prometno rješenje »Projekt privremene regulacije prometa za vrijeme izvođenja radova na rekonstrukciji državne ceste D8 – Krešimirove ulice u Rijeci« broj: 03-45/19/2 od travnja 2019. godine, na koji su projekt ishodovane sve potrebite suglasnosti, a temeljem kojega je izvršena privremena regulacija prometa s uspostavom od 24. lipnja 2019. godine.


Ovim projektom jasno su definirane obveze izvođača radova i svih drugih subjekata uključenih u realizaciju planiranih radova, a s ciljem osiguranja održive protočnosti prometa na prometnom pravcu Krešimirove ulice, stoji u odgovoru PU PGŽ, uz napomenu kako će policijski službenici dosljedno poduzimati sve zakonom propisane mjere prema vozačima koji čine prekršaje te će sukladno raspoloživim mogućnostima u slučaju zastoja upravljati prometom.


Pojačan nadzor policije oko škola


U ponedjeljak, 9. rujna, prvoga dana nove školske godine 2019./2020. policijski službenici Policijske uprave primorsko – goranske započet će s provođenjem sada već tradicionalne akcije pod nazivom »Poštujte naše znakove«, primarno usmjerene na zaštitu djece u prometu i sprječavanje ugrožavanja njihovih života, osobito u prvim danima samostalnog sudjelovanja u prometu.



U sklopu ove akcije poduzimat će se cijeli niz preventivnih i edukativnih aktivnosti, a jedna od njih je i da će se tijekom rujna, svakoga radnog dana, posebice u vrijeme početka i završetka nastave, pojačano pokrivati prilazne ceste, ulice i raskrižja u zonama škola, s jedinim ciljem sigurnog i nesmetanog dolaska i odlaska djece u i iz škole.


Radovi na nadvožnjaku u Liburnijskoj


Promet iz zapadnih dijelova grada prema centru dodatno opterećuju i započeti radovi na rekonstrukciji željezničkog nadvožnjaka u Liburnijskoj ulici na Kantridi.


Promet Liburnijskom na području oko nadvožnjaka odvija se dvosmjerno, ali samo dvjema kolničkim trakama, zbog čega teče usporeno.


Iz Rijeka prometa mole sve sudionike u prometu da poštuju privremenu prometnu signalizaciju te da na prilazima gradilištu povećaju oprez i smanje brzinu.