Zaobilaznica najbolje rješenje

OBNOVA KREŠIMIROVE Ispitali smo koje su najbolje alternativne rute za izbjegavanje gužve

Marinko Glavan

Kako je bilo i očekivano, radovi su prouzročili značajnije gužve i zastoje u satima vršnog prometnog opterećenja / Snimio Vedran KARUZA

Kako je bilo i očekivano, radovi su prouzročili značajnije gužve i zastoje u satima vršnog prometnog opterećenja / Snimio Vedran KARUZA

Za putovanja od Škurinja prema Podmurvicama, Turniću, Zametu, Kantridi i ostalim zapadnim naseljima, kao i obrnuto, od zapada prema Škurinjama, Drenovi ili Kozali, zaobilaznica je najbolji i najbrži izbor, između čvorova Škurinje, Rujevica i Diračje



RIJEKA Radovi u Krešimirovoj u zadnja dva dana, kako je bilo i očekivano, uzrokovali su značajnije gužve i zastoje u satima vršnog prometnog opterećenja, ujutro i poslijepodne.


Gužve je bilo u samoj Krešimirovoj, a zastoji su se, domino efektom, proširili i na sve prilaze centru iz zapadnog dijela grada, od Zvonimirove ulice, preko Vukovarske i Čandekove, do Ulice Prvog maja.


Gužve su možda najizraženije bile u Vukovarskoj i Čandekovoj, koje velik broj vozača koristi za put prema centru. Kako je u nastavku uobičajene rute, iz Ulice Nikole Tesle kod Željezničkog kolodvora zabranjeno skretanje ulijevo u Krešimirovu, prema centru grada, većina vozača nije ni skretala u Teslinu, nego nastavljala vožnju takozvanim sjevernim koridorom, La Guardijinom, Pomeriom i Žrtava fašizma, koje naprosto ne mogu »progutati« toliki broj vozila u krakom vremenu, zbog čega su se u tim ulicama stvarale kolone i zastoji koji su se lančano nastavili sve do Podmurvica i Turnića, ali i prema Škurinjama.


Radovi u krešimirovoj stvorili gužvu na Brajdi / Snimio Vedran KARUZA


Radovi u krešimirovoj stvorili gužvu na Brajdi / Snimio Vedran KARUZA





Iz gradskog prometnog centra savjetuju korištenje obilaznih pravaca, posebno riječke zaobilaznice, što smo i isprobali jučer u jutarnjim satima. Za putovanje iz zapadnih dijelova grada u centar možda najboljom opcijom pokazalo se uključivanje na zaobilaznicu, u našem slučaju na Rujevici, ali isto vrijedi i za Diračje, pa njome do izlaza na Orehovici, odakle se spušta prema centru grada Ulicom Franje Račkog.


Za putovanja sa Škurinja prema Podmurvicama, Turniću, Zametu, Kantridi i ostalim zapadnim naseljima, kao i obrnuto, od zapada prema Škurinjama, Drenovi ili Kozali, zaobilaznica je definitivno najbolji i najbrži izbor, između čvorova Škurinje, Rujevica i Diračje.


Za vožnje s istočnog na zapadni dio grada i u obrnutom smjeru zaobilaznica je ionako najbolji izbor, čak i kad nema radova i dodatnih gužvi u centru. U povratku iz centra prema zapadnim dijelovima grada, u vrijeme gužvi, najmanje stresna, iako dulja od uobičajene, je opcija uključivanja na D-404 kod HNK Ivana pl.Zajca, pa do zaobilaznice.


Ta je ruta znatno dulja od one kroz centar, pa će značiti i veću potrošnju goriva, ali u uvjetima gužve barem čuva živce, a i vrijeme, iako ni korištenje ovih obilaznih pravaca ne znači izbjegavanje gužve pa je svakako preporučljivo ujutro krenuti barem petnaestak minuta ranije od uobičajenog vremena polaska, a treba se i oboružati strpljenjem.


Radovi u Krešimirovoj stvorili gužvu / Snimio Vedran KARUZA


Radovi u Krešimirovoj stvorili gužvu / Snimio Vedran KARUZA



Pogotovo jer će takva situacija potrajati nevjerojatnih gotovo godinu dana, prema službenim rokovima, što je prilično darežljiv rok za rekonstrukciju niti kilometar duge dionice Krešimirove, pa čak i uz postavljanje novog kanalizacijskog kolektora, vodovodne mreže i ostalih instalacija u trup ceste.


S obzirom na dosadašnja iskustva kod sličnih zahvata, ne bi čudilo ni da taj rok bude probijen. Nešto manje gužve očekuju se tijekom srpnja i kolovoza, kada će velik broj stanovnika Rijeke i okolice na godišnje odmore, no s druge strane, tek početkom rujna, sa startom nove školske godine, vidjet će se kolike će gužve zapravo biti.