'Ne gubimo kada pomažemo'

Novi broj ‘Uličnih svjetiljki’ posvećen problemu bacanja hrane

Mirjana Grce

Predstavljen je novi broj časopisa 'Ulične svjetiljke' / Snimio Ivica TOMIĆ

Predstavljen je novi broj časopisa 'Ulične svjetiljke' / Snimio Ivica TOMIĆ

U Europi se baca toliko hrane, da bi se njome moglo hraniti još jako puno ljudi. To nam se za ovakav projekt čini jako važno, jer želimo osvijestiti da ne gubimo kada drugima pomažemo. Potrebno je samo promijeniti svijest o tome, i na osobnoj i na državnoj razini, rekla je urednica Krapac



RIJEKA Na riječkom Korzu predstavljen je novi broj časopisa »Ulične svjetiljke« i to suradnjom uredništva časopisa, dvadeset i dvoje prodavača časopisa, što znači ljudi koji su beskućnici i teško socijalno ugroženi, te s podrškom djece i učitelja Katoličke osnovne škole »Josip Pavlišić«, članova Zdruga katoličkih skauta i učenika iz Doma za odgoj djece i mladeži Rijeka.


– Dok se nadamo skorom proljeću, trebamo misliti na one među nama kojima je još hladnije. Nije lako stajati s »Uličnim svjetiljkama« na velikoj hladnoći i prodavati časopis. Ipak, ustrajnost prodavača pokazuje njihovu spremnost na rad, a ne čekanje na pomoć, poručila je tom prilikom urednica časopisa Jasna Krapac.


 Prvi hrvatski časopis o beskućništvu i srodnim društvenim temama ovim je brojem ušao u jedanaestu godinu izlaženja i jedan je od socijalno-karitativnih projekata Franjevačkog svjetovnog reda Mjesnog bratstva Trsat.




– Ovaj broj »Uličnih svjetiljki«, prvi ovogodišnji, posebno je posvećen problemu bacanja hrane. U Europi se baca toliko hrane, da bi se njome moglo hraniti još jako puno ljudi. To nam se za ovakav projekt čini jako važno, jer želimo osvijestiti da ne gubimo kada drugima pomažemo. Potrebno je samo promijeniti svijest o tome, i na osobnoj i na državnoj razini, rekla je urednica Krapac. Javno predstavljanje »Uličnih svjetiljki« tradicionalno se upriličuje kako bi se javnost upoznala sa životom socijalno ugroženih ljudi i onih koji su beskućnici, ili kako je objasnila Krapac, kako bi se među ljudima gradili mostovi.


Cilj je, ne samo senzibiliziranje javnosti za ljude koji su socijalno ugroženi i marginalizirani, koji su upali u beskućništvo, nego da ti ljudi prodajom časopisa nešto i zarade za podmirenje svojih osnovnih životnih potreba.


Isto tako, cilj je da se radeći pomalo vraćaju u društvo i socijaliziraju, a za one koji su radno sposobni da prodaja časopisa bude pomoć dok ne nađu posao i ne stanu na svoje noge.Naravno novi broj »Uličnih svjetiljki« je od danas u prodaji – kao i inače stoji 8 kuna, od kojih četiri idu za tiskanje novog broja, a četiri prodavaču. Nemojmo ih zaobići.