Nezadovoljni prijevoznikom

Kostrena želi uvesti svoje autobuse: ‘Situacija s Autotrolejom će postati još gora’

Barbara Čalušić

Foto Ivica Tomić

Foto Ivica Tomić

Jedna od alternativa je da Bakar, Kostrena i Kraljevica naprave studiju opravdanosti da se pitanje javnog prijevoza riješi kroz te tri JLS jer će s Autotrolejom situacija biti još gora, istaknuo je načelnik Vranić



KOSTRENA – Autotrolej je u ovoj godini osjetno reducirao broj prigradskih vožnji, barem kad je riječ o linijama 10 i 10A koje povezuju Kostrenu s Rijekom, a smanjen broj vožnji posebno se osjeti u jutarnjim satima. Zbog toga, kako su na jučerašnjoj sjednici Općinskog vijeća Kostrene upozorili vijećnici, putnici iz Kostrene u školu i na posao ili ne mogu doći na vrijeme, ili dolaze prerano.


Na ovaj problem je još prije ljeta načelnika upozorio SDP-ov vijećnik Zoran Rubinić kojega je jučer zanimalo nazire li se rješenje ovog problema u ovoj školskoj godini.


Samo negativno


Odgovarajući na njegovo pitanje, kostrenski načelnik Dražen Vranić nije nimalo štedio Autotrolej, konstatirajući kako može reći samo negativne stvari o ovom komunalnom društvu, počevši od odnosa prema putnicima pa sve do upravljanja društvom.




– Autotrolej je u veljači krenuo u redukcije linija, iako smo se gradonačelnik Bakra i ja na Skupštini društva tome jedini izričito protivili. Autotrolej trenutno povećava davanja suvlasnika društva, a smanjuje usluge. Neću dozvoliti da se rade takve promjene i moram vam reći da smo dobili još jedan dopis koji ide u tom smjeru. Rješavanje problema Autotroleja ne može se riješiti povećanjem subvencija i paralelnim smanjivanjem opsega usluga, smatra Vranić, dodajući kako reduciranje broja linija nije specifikum Kostrene te se u cijelom riječkom prstenu drastično smanjuju linije. Prema njegovim riječima, Autotrolej ove godine planira smanjiti svoju godišnju kilometražu za dva milijuna kilometara. Općine i gradovi riječkog prstena traže alternative pa je tako, kako je izvijestio Vranić, važno da se udruže jedinice lokalne samouprave koje su prostorno povezane.


– Jedna od alternativa je da Bakar, Kostrena i Kraljevica naprave studiju opravdanosti da se pitanje javnog prijevoza riješi kroz te tri jedinice lokalne samouprave jer mislimo da će s Autotrolejom situacija biti još gora, istaknuo je Vranić koji je na jučerašnjoj sjednici po ovom pitanju dobio i podršku vijećnika HDZ-a.


Problem servisa


Sanjin Vrkić predložio je da bi Općina mogla razmisliti o kupnji jednog manjeg autobusa kojim bi se pokrile rupe koje su nastale ukidanjem pojednih vožnji. Njegov prijedlog je da bi se u budućnosti moglo razmišljati i o autobusu koji bi povezivao mjesta unutar Kostrene, kao i s Poslovnom zonom Kukuljanovo.


– Na jednoj od skupština smo i predlagali da se Kostena riješi da gradska linija jedan postane i kostrenski autobus koji bi prolazio Ulicom kostrenskih pomoraca i kroz Paveke natrag magistralom za Rijeku, ali samo pod uvjetom da se promet odvija gradskim intenzitetom. Takav je prijedlog uključivao još tri minibusa koja bi vozila kroz kostrenska naselja i povezivala putnike s glavnom linijom, objasnio je Vranić s kojim se složio i HDZ-ovac Tomislav Matić, inače direktor bakarskog komunalca koji upravlja i prijevozom putnika iz udaljenih bakarskih mjesta.


– Najmanji je problem kupnja autobusa, to je milijun kuna, no onda se javlja problem njegovog servisa, vozača kad ide na godišnji ili bolovanje, tako da te probleme ne treba zanemarivati. No, svejedno mislim da nešto trebamo poduzeti jer što god napravimo, bit će korak naprijed u odnosu na sadašnju situaciju.