Foto V. Karuza
Onaj tko dobije posao na »Galebu« imat će 10 mjeseci vremena za poprilično velik pothvat; od izmjene dijelova oplate, preko sanacije azbesta do »dobave zastava od poliestera s konopčićima«. Unatoč opsežnoj dokumentaciji, pitanje je u kakvom je točno stanju brod te koliko će koštati obnova
Može li zaista motorni brod »Galeb«, nekadašnja ploveća rezidencija Josipa Broza, ponovno zasjati starim sjajem i postati dugo najavljivana i obećavana kulturna i turistička atrakcija Rijeke? Odgovor na to pitanje vrlo je vjerojatno potvrdan, no da bi se to ostvarilo nužno je odraditi još puno posla, prvenstveno detaljno obnoviti brod koji već godinama na vezu u Porto Barošu izaziva podjednako i divljenje i mrke poglede.
Kao što smo pisali, nakon što se dugo najavljivao, nedavno je konačno raspisan natječaj za obnovu i prenamjenu broda kojim se traži brodogradilište koje će za 27,6 milijuna kuna odraditi potrebne zahvate, a prema dokumentaciji koju smo vidjeli ti su zahvati raspisani do najmanjeg mogućeg detalja.
Radovi na »Galebu« podijeljeni su u 11 grupa i to su: radovi općenito, sanacija azbesta, radovi u doku, AKZ zaštita, remont brodske opreme, radovi u tikovini i obnova tikovine na palubama, radovi vezani za muzejske eksponate i zaštitu, oprema broda, strojarstvo, elektroenergetika te sustav ventilacije i klimatizacije. To su osnovne grupe radova, a svaka od njih obuhvaća stotine natuknica koje oku laika izgledaju pomalo zastrašujuće. Ukratko, onaj tko dobije posao na »Galebu« imat će 10 mjeseci vremena za poprilično velik pothvat; od izmjene dijelova oplate, preko sanacije azbesta do »dobave zastava od poliestera s konopčićima«. I to ni više ni manje nego 40 tih zastava i pripadajućih konopčića. Nakon završetka tog dijela obnove brod bi po pitanju trupa, paluba, ograda, instalacija i sveg ostalog »hardvera« trebao biti potpuno spreman da u njega uđu djelatnici Muzeja grada Rijeke i krenu s uređenjem budućeg postava muzeja.
Na Molo longu
No je li 27,6 milijuna kuna i 10 mjeseci dovoljno za sve ono što je potrebno da bi se »Galeb« od potrošača pretvorio u privređivača novca? Pročelnik Odjela za kulturu Grada Rijeke Ivan Šarar kaže da natječajna sredstva i rokovi nisu proizvoljni.
– Sada mi se čini da je lakše fizički obnoviti brod nego što je bilo pripremiti svu dokumentaciju za natječaj. Projektnu dokumentaciju za prenamjenu broda radila je tvrtka Marine and Energy Solutions DIV, koja je taj posao dobila na javnom natječaju, a predviđenu cijenu i vrijeme potrebno za obnovu donijeli smo na temelju dugotrajnih priprema i stručnih procjena. U cijeli postupak pripreme bio je uključen Hrvatski registar brodova i Konzervatorski odjel u Rijeci, s obzirom na to da je brod kulturno dobro. Vjerujem da će hrvatska brodogradilišta pronaći svoj interes u ovom poslu i da će natječaj biti uspješan – objašnjava Šarar.
Natječaj je otvoren do 3. siječnja 2019. godine, nakon čega slijedi evaluacija ponuda, a ime odabranog ponuđača moglo bi biti poznato tijekom veljače, nakon čega će brod biti i otegljen u škver. Do kraja 2019. radovi se završavaju, kreće završno uređenje muzejskog postava i opremanje restauriranim namještajem, te početkom ljeta 2020. godine »Galeb« otvara svoja vrata kao muzej, hostel, restoran i sve ono što je njegovom prenamjenom predviđeno.
Svoje će mjesto pronaći na Molo longu, u neposrednoj blizini mjesta gdje se uobičajeno vežu kruzeri, što bi moglo pridonijeti njegovoj posjećenosti. Naravno ovo je idealni scenarij, odnosno terminski plan u slučaju da sve bude kako treba.
Poništiti natječaj
Potencijalni izvođači mogu ponuditi i drugačiju (čitaj višu) cijenu, a moguće je i da se nitko ne javi na natječaj ili da dođe do žalbi na rezultate natječaja. Što se događa u tim situacijama?
Oprezni škverovi
– Brodogradilište Dalmont d.o.o. neće podnijeti ponudu u otvorenom postupku za predmet nabave obnove i prenamjene broda »Galeb« u brod muzej s pratećim komercijalnim sadržajima. Naručitelj grad Rijeka je u Dokumentaciji za nadmetanje kao kriterij, odnosno uvjet sposobnosti naveo da gospodarski subjekt mora dokazati da je u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave (2018.) i/ili tijekom 10 (deset) godina koje prethode toj godini (2008. do 2017.) izvršio radove obnove i prenamjene broda ili slične radove čija ukupna vrijednost iznosi minimalno 26.000.000,00 HRK bez PDV-a. Iako je Dalmont brodogradilište u protekle četiri godine otkad je koncesionar u Luci posebne namjene odradilo više od 46 remonta, te tri zahtjevne rekonstrukcije i novogradnju vrijednosti 7,9 mil. eura, ne zadovoljavamo predmetne uvjete sposobnosti – navode iz kraljevičke tvrtke.