NOVI POSAO

“3. maj” potpisao dovršenje tankera “Santiago”, radnici su u pogonima uz mjere zaštite od koronavirusa

Hina

Foto REUTERS

Foto REUTERS

U "3. maju" su poduzeli sve mjere za sprječavanje širenja zaraze novim koronavirusom, prema naputku nacionalnog i županijskog stožera civilne zaštite. Radnici se smjenjuju, rotiraju kako bi se držalo poslovanje, pa je sada na godišnjem odmoru njih 310, dok ih radi oko 470



RIJEKA – Brodogradilište 3. maj potpisalo je ugovor za nastavak i dovršetak izgradnje tankera za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija (723) za španjolsku tvrtku Marflet Marine, izvijestili su u srijedu iz tog brodogradilišta.


Ugovor o dovršetku novogradnje 723, sklopljen je 23. ožujka između kupca Forzina Shipping Company Limited, Cipar (kompanija u vlasništvu Marflet Marine, Španjolska) i 3. maj Brodogradilišta d.d. kao graditelja broda, navode iz riječkog brodogradilišta.


Ugovoreni rok isporuke broda je 15. srpnja 2021. godine, ističu iz 3. maja. 




Predsjednik Nadzornog odbora 3. maja Juraj Šoljić u izjavi za Hinu podsjeća da je riječ o tankeru koji je u prosincu prošle godine, uz pomoć tegljača, dopremljen iz pulskog Uljanika u stečaju, a na osnovi plana nastavka poslovanja u 3. maju.


Gradnja novogradnje 723 – tankera “Santiago” započeta je u 3. maju vlastitim novcem za španjolsku tvrku Marflet Marine, a brod, naglasio je Šoljić, nije opterećen protestiranim jamstvima.


“Santiago” je drugi od dva tankera istih karakteristika, duljine 183, širine 32 metra, nosivosti 50.000 tona, od kojih je prvi završen i isporučen španjolskom naručitelju.


“Santiago” je u more porinut u listopadu 2016., a otegljen je u Uljanik na završno opremanje početkom 2017., ali je zbog krize koja je pogodila pulski škver nekoliko godina stajao netaknu pa je naručitelj raskinuo ugovor o gradnji.


Šoljić ističe i kako su u 3. maju poduzeli sve mjere za sprječavanje širenja zaraze novim koronavirusom, prema naputku nacionalnog i županijskog stožera civilne zaštite.


Radnici se smjenjuju, rotiraju kako bi se držalo poslovanje, pa je sada na godišnjem odmoru njih 310, dok ih radi oko 470, rekao je Šoljić.


Dodaje i kako u 3. maju radi i stotinjak kooperanta, koji obavljaju poslove elektroopremanja i antikorozivne zašitite.


U riječkom se brodogradilištu sada, uz novogradnju 723, intenzivno radi na samoiskrcavajućem brodu za rasuti teret (733) za Algoma Central Corporation iz Kanade, te na izradi sekcija za talijanski Fincantieri, a razgovori o potkoncesiji u svrhu izgradnje polarnih kruzera za australsku Scenic grupu su u završnoj fazi, kazao je Šoljić.


I u objavi 3. maja se podsjeća da je ugvor za dovršetak novogradnje 723 drugi iz ‘paketa’ ukupno tri nedovršene novogradnje. Za prvi iz tog paketa, novogradnju 733 ugovor je potpisan u rujnu 2019., a sada je preostalo ugovoriti još i novogradnju 514 – brod za prijevoz automobila i kamiona. Potpis ugovora za dovršetak te treće novogradnje trebao bi se ostvariti tijekom lipnja/srpnja 2020., ovisno o brzini realizacije zakonske procedure javne prodaje novogradnje 514, koja je u vlasništvu Uljanik u stečaju, najavljuju iz 3. maja.


U objavi ocjenjuju i kako je potpisom ugovora za novogradnju 723 brodogradilište 3. maj “postiglo izniman poslovni poduhvat, jer je unatoč globalno objektivnim otežavajućim okolnostima, nastavilo realizirati Odluku Vlade RH, dodatno zaposlilo svoje kapacitete, te pokazalo da je i u takvim – ‘nenormalnim’ uvjetima, uz izuzetne napore svih sudionika, ipak moguće funkcionirati”.


Naime, Vlada je u kolovozu prošle godine 3. maju dala državno jamstvo za kreditno zaduženje do 150 milijuna kuna kod HBOR-a i/ili drugih poslovnih banaka, a u svrhu stvaranja preduvjeta za pripremu i pokretanje proizvodnje i završetak započetih novogradnji s ciljem umanjenja postojećih gubitaka za državni proračun.