Neobvezujuće ponude

Veliko je zanimanje za kupnju crikveničkog Jadrana, stigla čak 22 pisma potencijalnih investitora

Jagoda Marić

Foto: Marko Gracin

Foto: Marko Gracin

O imenima zainteresiranih u CERP-u još ne mogu govoriti, ali kažu da među ponuditeljima ima i domaćih i inozemnih tvrtki



CRIKVENICA/ZAGREB  Za  kupnju turističke tvrtke Jadran iz Crikvenice interes su kroz neobvezujuće ponude iskazala 22 investitora, otkrili su nam u Centru za restrukturiranje i prodaju (CERP), ali o imenima onih koji su dostavili pisma interesa, kako objašnjavaju, ne mogu govoriti. Doznajemo jedino to da među ponuditeljima ima i domaćih i inozemnih tvrtki, ali i ponuda koje su zajednički dali domaći i strani investitori.


U Hotelima  Jadran, koji su još 2014. godine izašli iz stečaja, država prodaje udio od 70,74 posto dionica čija je ukupna nominalna vrijednost dionica 347,5 milijuna kuna. Ta je tvrtka, barem kad je nominalna vrijednost dionica u pitanju, dvostruko vrednija nego što su to zajedno dionice Hotela Maestral i Hotela Makarska, koji se također prodaju na ovom natječaju. U Jadranu 1,12 posto dionica ima i Grad  Crikvenica, a tvrtka ima hotele Kaštel, Esplanade, Omorika, Katarina, International, Zagreb te hotele-paviljone Ad Turres i Slaven, paviljone Kačjak te kamp Selce i kampiralište Kačjak.


CERP će moguće do  kraja  tjedna odlučiti po kolikoj će početnoj cijeni prodavati tvrtke i koga će, od onih koji su iskazali interes, pozvati da preda obvezujuću ponudu. Rok za predaju ponuda najvjerojatnije će biti do kraja godine, a ponuđači će imati priliku dubinskog snimanja poslovanja turističkih tvrtki.




– Jadran  je iz stečaja izašao s velikom imovinom, ali nažalost niskom kategorijom objekata. Velika imovina zahtijeva i velika ulaganja, i mi smo taj investicijski ciklus započeli. No ja uvijek jasno podvlačim kako je taj ciklus bio u većoj mjeri financiran iz duga jer je to bilo jedino moguće u danim okolnostima. Sam strateški plan, ali i svi popratni dokumenti, jasno ukazuju da je Jadranu potreban svježi kapital kako bi se zadržao rast i pokrenule daljnje investicije.


Imamo jasnu viziju, razrađene planove kakve proizvode trebamo razvijati, koja su nam ciljana tržišta za te proizvode, kao i prognoze stabilizacije proizvoda. Ono što nam je sad nasušno potrebno jest jasna odluka vlasnika u kojem smjeru krenuti. Stoga vesele naznake da će se tako nešto u budućnosti i dogoditi jer svaki dan daljnjeg odgađanja odluka povećava se rizik od preokreta trenda rasta s obzirom na dotrajalost pojedinih objekata koji naprosto vape za ulaganjima – kazao je nedavno u razgovoru za Novi list Dino Manestar, predsjednik Uprave Jadrana. U CERP-u vjeruju  da će prodaja biti uspješna. Ako doista tako bude, država će  kao poslodavac nestati iz turizma.