Pozitivni turistički rezultat

Rekord: Crikvenica uhvatila milijun i pol noćenja

Anto Ravlić

Direktorica Turističke zajednice Marijana Biondić smatra da rečenica »Na Rivijeri Crikvenica se uvijek nešto događa« objašnjava zašto je rivijera od Selca do Jadranova postala primamljivija



CRIKVENICA U godini u kojoj je obilježeno 125 godina turizma, Crikvenica je postigla turističke rezultate koji mame osmijeh. Na crikveničkoj rivijeri u 2013. godini ostvareno je gotovo milijun i pol noćenja. Točnije, 1,474 milijun noćenja. Prošlogodišnji rezultati najbolji su rezultati od hrvatske nezavisnosti. Na drugom mjestu je prošla godina s 1,41 milijuna, treće mjesto pripada 2011. godini (1,34 milijuna). Najslabija godina u ovom stoljeću je 2005. godina u kojoj je ostvareno 1,2 milijuna noćenja. Za prošlogodišnji uspjeh zaslužan je dolazak 260 tisuća gostiju koji su stigli na odmor u Crikvenicu, Selce, Dramalj i Jadranovo. U odnosu na pretprošlu godinu upisan je plus od 5,1 posto u dolascima i 4,6 posto u noćenjima.


Bez obzira na krizu, domaći gosti ostavili su godinu u plusu. Upisali su 50 tisuća dolazaka i 273 tisuće noćenja. U odnosu na 2012. godinu to je plus od dva posto u dolascima i 2,4 posto u noćenjima. U noćenjima Hrvati sudjeluju s 18,5 posto. Stranci su upisali 201 tisuća dolazaka i 1,2 milijuna noćenja. U dolascima su »jači« za gotovo šest posto, a u noćenjima za pet posto. Najviše gostiju stiglo je iz Njemačke. Slijede Hrvati, Austrijanci, Slovaci, Česi, Slovenci, Poljaci, Mađari, Talijani. Top 10 zaključuju turisti iz BiH, kao jedini gosti koji nisu stigli iz EU.


Kad je riječ o raspodjeli gostiju po smještajnim kapacitetima, iznenađenja nema. U hrvatskoj metropoli privatni smještaj »zimmer frei« je ostvario 773 tisuće noćenja uzevši udio od 52 posto. Hoteli se mogu pohvaliti s 421 tisućom noćenja i udjelom u ukupnom kolaču od 29 posto. Kampovi su zaključili godinu sa 134 tisuće noćenja i udjelom od devet posto. Odmarališta su podvukla crtu pod 84 tisuće noćenja, što je udjel od šest posto u noćenjima. U 2013. godini je gost na Rivijeri Crikvenica boravio prosječno šest dana.  

Pred i posezona


Kakva je raspodjela po mjestima crikveničke rivijere? Crikvenici nedostaje simboličnih 580 noćenja da bi uhvatila 700 tisuća noćenja. Na drugom mjestu je Selce s oko 460 tisuća noćenja. Slijedi Dramalj s 230 tisuća noćenja. Jadranovo je uhvatilo 87 tisuća noćenja. U postocima, Crikvenica drži oko 47 posto noćenja, Selce s 31 posto, Dramalj s gotovo 16 posto te Jadranovo s šest posto.




Direktorica TZ-a Grada Crikvenice Marijana Biondić pojasnila je gdje vidi razlog uspješne sezone.



Tijekom 2013. smo započeli i s objedinjavanjem ponude u sklopu zdravstvenog turizma, koji bilježi stoljetnu tradiciju u našem kraju te, ponajviše zahvaljujući prirodnim resursima, ima veliki potencijal za daljnji razvoj.


Nastavljamo s radom i u 2014. pa ćemo, primjerice, izdati posebnu brošuru o zdravstvenom turizmu, organizirati drugi turistički forum posvećen zdravstvenom turizmu, predstaviti našu ponudu na specijaliziranom sajmu, sudjelovati na raznim radionicama, prezentacijama i sličnim aktivnostima.



– Prošla, 2013. godina, bila je slavljenička za našu rivijeru, a u njoj smo obilježavali 125 godina organiziranog turizma u Crikvenici te smo tom prigodom pripremili veliki broj zanimljivih i raznovrsnih događanja. Posebno smo se posvetili aktivnostima u pred i posezoni, koje su prepoznali i mnogi naši gosti, a nekima od njih su poslužile i kao motiv dolaska na odmor. Također svakako treba istaknuti da su se svi turistički djelatnici na Rivijeri Crikvenica izuzetno potrudili kako u pripremi, tako i u realizaciji turističke sezone te da je svaki doprinos bitan. Za uspješnu destinaciju iznimno je važna kvalitetna suradnja svih poslovnih subjekata unutar destinacije. TZ Grada Crikvenice nastoji, u skladu s mogućnostima, što bolje i efikasnije koordinirati i povezati sve subjekte koji su vezani uz turizam. Sve skupa je rezultiralo boljom posjećenošću Rivijere Crikvenica, i, što je jako bitno, povratkom gostiju na našu rivijeru te usmenim preporukama destinacije za odmor članovima obitelji, prijateljima ili poslovnim partnerima, koje su, unatoč intenzivnom razvoju suvremenih oblika oglašavanja i marketinških alata, i dalje vrlo bitne, objašnjava direktorica Biondić.  

Dobre najave za 2014.


Planovi za 2014. već se dugo slažu, a čini se da bi rezultati u prvoj punoj godini otkako smo članovi EU mogli biti nadmašeni.


– Već sada od hotelijera imamo izvrsne najave za ovogodišnju sezonu te vjerujemo da će rezultati biti barem na razini prošle godine, a nadamo se i bolji. Pripremamo brojne programe s kojima ćemo krenuti ponovno u predsezoni, a završiti tek koncem godine, kako bismo opravdali rečenicu »Na Rivijeri Crikvenica se uvijek nešto događa«, koju smo često imali prilike čuti, posebice tijekom 2013. Vrlo intenzivno radimo kako bismo osvježili i nadopunili postojeće te osmislili nove projekte i manifestacije u sva naša četiri turistička mjesta. Svake godine nastojimo podignuti ljestvicu kvalitete.


Posljednjih nekoliko godina Rivijera Crikvenica bilježi kontinuirani rast turističkog prometa te su ukupni rezultati svake godine sve bolji. Osim toga, unatoč i dalje prisutnoj gospodarskoj krizi, polako se realiziraju ulaganja u smještajne kapacitete, posebice hotele. Pimjerice, »Kvarner Palace«, »Marina«, »Slaven«… Nadamo se da će izlazak iz stečaja našega najvećega hotelskoga poduzeća »Jadran« otvoriti novi i intenzivniji investicijski ciklus na Rivijeri Crikvenica, da će obnavljanjem većina naših hotelskih kapaciteta biti na višoj razini te će se povećati udio hotela u ukupnom broju noćenja. Time će se svakako postići i dio naših najvažnijih dugoročnih razvojnih ciljeva, a to su produženje turističke sezone, povećanje izvanpansionske potrošnje te jačanje pozicije naše destinacije na turističkom tržištu.