Čelnici hrvatskih TZ-a u Opatiji

Staničić: U planu jaka promocija na 23 tržišta

Marina Kirigin

Predstavnici turističkih zajednica uoči sastanka/ Snimio Marko GRACIN

Predstavnici turističkih zajednica uoči sastanka/ Snimio Marko GRACIN

Staničić je direktorima turističkih zajednica s područja PGŽ-a predstavio plan rada HTZ-a za iduću turističku godinu, a govorilo se i o novom paketu turističkih zakona



OPATIJA  Hrvatska turistička zajednica u organizaciji Glavnog ureda sudjelovat će na sedamnaest sajmova u sljedećoj kalendarskoj godini, a planira se i sudjelovanje na 25 sajmova u organizaciji predstavništva.


Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, rekao je kako je broj sajmova reduciran, međutim kako to ne znači da će se neka tržišta zaobići, već će se na njima umjesto odlaska na sajmove, odraditi prezentacije.


Tako će primjerice 30. siječnja 2020. godine u Moskvi biti održana prezentacija »Hrvatski dan u Moskvi« što su smatrali boljim rješenjem i u HTZ-u, ali i ruski partneri. Osim u Rusiji, sajmovi su zamijenjeni prezentacijama i u Sloveniji i Češkoj. Velika promocija hrvatskog turizma sljedeće godine bit će i u sklopu velikih međunarodnih događanja, Olimpijskih igara u Tokyju, Expoa u Dubaiju i Europskog prvenstva u nogometu, a prezentacije će se držati i na dalekim tržištima, rekao je direktor HTZ-a na jučerašnjem radnom sastanku u opatijskom hotelu Milenij, koji je organiziran u suradnji s Turističkom zajednicom Kvarnera, a na njemu su sudjelovali predstavnici lokalnih turističkih zajednica s područja PGŽ-a, predstavnici regionalnog TZ-a Kvarner, predstavnici HTZ-a i župan PGŽ-a Zlatko Komadina.


: Kristjan Staničić (u sredini) na sastanku s direktorima turističkih zajednica PGŽ-a / Snimio Marko GRACIN


: Kristjan Staničić (u sredini) na sastanku s direktorima turističkih zajednica PGŽ-a / Snimio Marko GRACIN





Udruživanje TZ-a


Staničić je direktorima turističkih zajednica s područja Primorsko-goranske županije predstavio plan rada HTZ-a za iduću turističku godinu, ključne strateške projekte te glavne promotivne aktivnosti, a govorilo se i o novom paketu turističkih zakona kojima se od 2020. godine regulira sustav turističkih zajednica, te nova uloga HTZ-a.



Župan Zlatko Komadina je rekao da mu je bilo drago čuti da će TZ regije, u ovom slučaju Kvarnera, prema novom Zakonu autorizirati promomaterijale lokalnih TZ-a. Tako se, kaže, više neće događati da ispadne da je neko naše mjesto u Rumunjskoj, da nije ni u Hrvatskoj, a kamoli na Kvarneru.



– Zakonske izmjene cijelog paketa zakona u sustavu turističkih zajednica će prije svega značiti izmjenu u načinu provođenja pojedinih aktivnosti, od destinacijske, regionalne razine pa sve do glavnog ureda HTZ-a. Intencija i cilj Zakona je udruživanje turističkih zajednica na pojedinim područjima, a prije svega na onim područjima gdje je to svrsishodno zbog još učinkovitijeg marketinga i promotivnih kampanja. Za očekivati je da će i turističke zajednice na lokalnoj razini redefinirati svoje aktivnosti kroz nove zadaće koje propisuje Zakon i na taj način pridonijeti još većoj prepoznatljivosti pojedinih destinacija – rekao je Staničić koji smatra da treba odraditi jake promotivne aktivnosti u godini koja će biti u znaku predsjedanja Europskom unijom i godini kada je Rijeka Europska prijestolnica kulture.


Strateškim marketing planom hrvatskog turizma definirana su 23 tržišta na kojima se provode promotivne aktivnosti, a naravno ključna tržišta ostaju Njemačka, Austrija, Slovenija, Italija i Mađarska, rekao je Staničić, navodeći kako se neće zaobići ni britansko, s kojeg dolazi sve više gostiju, kao ni daleka tržišta – Kina, Koreja, Australija i SAD.


Na radnom sastanku u Opatiji predstavnici lokalnih i regionalne turističke zajednice brojna su pitanja uputili direktoru HTZ-a, sva uglavnom vezana uz nove zakonske regulative.


Uspješan Kvarner


Direktorica TZ-a Kvarnera Irena Peršić Živadinov na pitanje novinara o tome na koji način će se mijenjati suradnja turističkih ureda na lokalnoj i regionalnoj razini rekla je kako TZ Kvarnera već godinama radi na sinergiji, te kako samo zajedno mogu biti jači, ali i uspješno sakupiti financijska sredstva za bolju promociju i nastup na tržištima.


– Rekla bih da je to bio i način na koji je Kvarner postigao ove uspjehe. Mi smo u zadnjih devet godina povećali broj noćenja za čak 45 posto, ali u predsezoni i posezoni za 90 posto upravo zahvaljujući zajedničkim aktivnostima. Nastavit ćemo na toj suradnji. Mislim da je dobro da se ovaj sastanak danas održao, to je istina, jedan u nizu jer mi redovno imamo ovakve koordinacije kako bi odredili zajedničke ciljeve – rekla je Peršić Živadinov.