GDJE JE LINIJA 32?

Presuda Visokog trgovačkog suda: Autotrolej u Opatiji mora vratiti stari vozni red, ali kažu da to nije moguće

Aleksandra Kućel Ilić

Foto/Arhiva/NL

Foto/Arhiva/NL

Presudom se Autotroleju nalaže da u roku od osam dana uspostavi vozni red koji je vrijedio do 12. svibnja 2015. godine, sukladno Ugovoru s Gradom Opatijom od 1. srpnja 2012. Grad Opatija tvrdi da je Autotrolej promijenio vozni red, a da prije toga za to nije tražio suglasnost Grada



OPATIJA – Dobra vijest za korisnike javnog gradskog autobusnog prometa na području grada Opatije – Autotrolej će na autobusnim linijama 32, 34 i 37, kojima je svojevremeno bez gradske suglasnosti reducirao broj vožnji – morati vratiti za putnike puno povoljniji stari vozni red.


Visoki trgovački sud Republike Hrvatske donio je, naime, pravomoćnu presudu u sporu između tužitelja, Grada Opatije, i tuženika, KD-a Autotrolej.


Riječ je o drugostupanjskoj presudi kojom je odbijena žalba Autotroleja i potvrđena prvostupanjska presuda Trgovačkog suda u Rijeci u korist Grada Opatije od 11. prosinca 2017. godine.




Kako se pojašnjava, presudom se Autotroleju nalaže da u roku od osam dana uspostavi vozni red na liniji 32 (Rijeka – Opatija – Lovran – Mošćenička Draga) važeći od 1. rujna 2014., na liniji 34 (Opatija – Volosko – Matulji – Rukavac – Veprinac – Učka) te na liniji 37 (Opatija – Pobri – Matulji – Kastav) važeći od 1. prosinca 2014., odnosno onaj vozni red koji je vrijedio od tih datuma do 12. svibnja 2015., sukladno Ugovoru o pružanju usluga prijevoza na županijskim linijama koje prometuju na području grada Opatije od 1. srpnja 2012.


Bez suglasnosti


– KD Autotrolej je, podsjećamo, 13. svibnja 2015. promijenio vozni red, a da prije toga za to nije tražio suglasnost Grada Opatije, što je Ugovorom bilo propisano, već je o tome da će reducirati vozne redove Grad obavijestio dopisom – naveli su iz Grada Opatije.


Putnici su se u to vrijeme bunili protiv pada standarda i reduciranih autobusnih linija, upozoravajući na činjenicu da im je novi vozni red uvelike poremetio svakodnevicu.


Tražili su povratak »na staro«, Grad Opatija se za to odlučio izboriti sudskim putem, a cijela je situacija na kraju za Opatiju i korisnike autobusnih linija okončana na pozitivan način.


– Kad se prisjetim nezahvalne situacije iz 2014., kojom su naši sugrađani ostali uskraćeni za uslugu javnog prijevoza, što im je stvorilo mnoge poteškoće u svakodnevnom životu, moram reći da je ona bila iznimno teška.


Pokušao sam odmah razgovarati s upravom Autotroleja i Gradom Rijekom. No, kako bilo kakav dogovor nije bio moguć, nakon jednostrane odluke prijevoznika o reduciranju broja linja poduzeli smo sve pravne korake.


Drugostupanjska, pravomoćna presuda Visokog trgovačkog suda potvrđuje da smo bili u pravu i činjenica je da smo tada pretrpjeli štetu i mi kao lokalna samouprava kojoj je ugled narušen.


Zahvaljujem građanima na strpljenju, kao i svim stručnim službama koje su odradile ovaj zahtjevan posao. Ova presuda, ujedno, vraća optimizam i vjeru da živimo u uređenoj i pravnoj državi u kojoj je neupitno da se potpisani ugovori moraju poštovati – rekao je jučer opatijski gradonačelnik Ivo Dujmić.


– Odluka je pravedna i dočekali smo je sa zadovoljstvom – moglo se čuti jučer među putnicima kojima će uskoro biti puno lakše »ćapat kurijeru«.


Dva nova dogovora


Vodstvo Autotroleja smo također zamolili za osvrt na najnovije događaje te smo ih ujedno pitali i kada putnici mogu očekivati povratak starog voznog reda bez reduciranih linija.


– Zaprimili smo presudu u kojoj je sud presudio u korist Grada Opatije. Neovisno o ovom sporu iz 2015. godine, s Gradom Opatijom smo do danas postigli dva nova dogovora za opseg usluge i vozni red.


Prvi, koji je bio na snazi u 2019. godini, te drugi za 2020. godinu, a sve u skladu s međusobnim ugovorom koji regulira opseg usluge javnog prijevoza i njeno subvencioniranje, tako da govoriti o vraćanju voznog reda iz 2015. bez prethodnog razgovora s Gradom Opatijom i revizijom postojećeg dogovora, nije moguće.


Primjenu voznog reda iz 2015. godine trebamo sagledati s predstavnicima Grada Opatije. S obzirom na razlike u odnosu na postojeći vozni red, primjena onog iz 2015. godine podrazumijeva i povećanje subvencije.


Dakle, s obzirom na to da je riječ o presudi koja se odnosi na situaciju od prije pet godina, tijekom kojih se dogovor s Gradom Opatijom mijenjao i usuglašavao dva puta, cjelokupnu situaciju sagledat ćemo zajedno Gradom Opatijom i nadamo se da ćemo pronaći rješenje na obostrano zadovoljstvo – priopćili su na novinarski upit iz Autotroleja.