Četiri udarna vikenda

Oči turističkih djelatnika s Kvarnera uprte u talijansko tržište. Najviše ih zanimaju krstarenja i festivali

Andrea Bralić

Foto arhiva

Foto arhiva

Vjetar u leđa optimizmu daje i vizionarski odrađena kampanja u koju su uključeni naši nogometaši, sada viceprvaci svijeta



RIJEKA Pred Hrvatskom su četiri udarna turistička vikenda, ona u kojima ne bi smjelo biti slobodnih kapaciteta i u kojima se ostvaruje većina turističkog prometa. Za razliku od prošle godine, svima je jasno da će trebati nadoknađivati nešto slabiji lipanj i početak srpnja kada se još uvijek nije osjećao pravi ljetni »šušur«. Razloge mnogi traže u Svjetskom nogometnom prvenstvu, no veći utjecaj zasigurno su imali loše vrijeme i streloviti povratak Egipta i Turske, zemalja koje su vratile dio turista, onih koji su zbog nesigurnosti proteklih godina ljetovali u Hrvatskoj. Tamošnje vlasti nizom su mjera nadoknadile štetu turističkim tvrtkama, stoga su veliki novci uloženi u propagandu, a rezultat je vidljiv jer, primjerice, Turska najavljuje obaranje rekorda iz pretkrizne 2014. godine.


U Hrvatskoj su mnogi hotelijeri lani povećali cijene potaknuti iznimnom potražnjom, pa će ova godina biti pravi test za našu ponudu, a s obzirom na brz povratak konkurentnih zemalja na koji mnogi nisu računali. U Ministarstvu turizma i Hrvatskoj turističkoj zajednici za sezonu ne brinu, a vjetar u leđa optimizmu daje i vizionarski odrađena kampanja u koju su uključeni naši nogometaši, sada viceprvaci svijeta. Do kraja 2018. očekuju pet do sedam posto više turista nego lani.


U zadnji tren


Turistički djelatnici Kvarnera i Istre u ovom su dijelu godine ponajviše usmjereni na talijansko tržište koje je godinama u krizi, no koje uvijek zna iznenaditi kada treba. Talijanski turisti lani su u Hrvatskoj ostvarili 1,1 milijun dolazaka i 5,2 milijuna noćenja. Riječ je o porastu u dolascima od 2 posto, dok su noćenja ostvarena na razini 2016.




– Poznato je da se Talijani odlučuju za godišnji odmor u zadnji tren, a ono što dodatno treba uzeti u obzir ove godine je i činjenica da su u Italiji bili parlamentarni izbori u ožujku te su tek početkom lipnja 2018. dobili novu vladu. Praktički su svi gospodarski tijekovi u tom razdoblju bili na čekanju. Talijanski turoperatori su oprezni s davanjem izjava i ne ističu značajnije potrese i promjene na tržištu budući da za njih tek slijedi najveći posao i fluktuacija Talijana koji idu na odmor. Međutim, zabilježen je povećan interes za krstarenja i putovanja za mlade, posebice na ljetne festivale – saznajemo iz HTZ-a i njihova talijanskog ureda koji vodi Viviana Vukelić.



Hrvatska na ovom tržištu ima stabilnu poziciju, a Talijani su jedni od vjernijih gostiju koji su Hrvatsku prosječno posjetili po šest puta, a dnevna potrošnja lani im je iznosila 76 eura. Zanimljivo je da se oni još uvijek opiru trendovima češćih, ali kraćih odmora, pa ljeti u destinaciji prosječno borave osam dana.Naš najveći potencijal su dostupnost i blizina jer Talijani vole putovati autom, ali i selektivni oblici turizma poput zdravstvenog, aktivnog i eno-gastro turizma. U prilog pozitivnim očekivanjima idu i novosti iz segmenta prometa, ističu u HTZ-u. Primjerice, kompanija GS Travel otvorila je nove katamaranske linije koje pokrivaju relacije Termoli – Ploče i Civitanova – Split/Stari Grad/Hvar. Brodski prijevoznik Snav prometuje na liniji Ancona – Split, dok Jadrolinija prometuje na relaciji Ancona – Zadar, Ancona – Split, Bari – Dubrovnik. Od svibnja prometuje i nova autobusna linija STAV iz Vigevana i Milana za Umag, Novigrad, Poreč, Rovinj i Pulu. Pozitivnim trendovima će pridonijeti i aviolinije.

Pozitivni trendovi


Croatia Airlines tijekom cijele godine leti iz Rima za Zagreb, Split i Dubrovnik, dok od sezonskih letova nudi Venecija – Dubrovnik te Milano – Zagreb. Aviokompanija easyJet ima sezonske letove iz Milana za Split, Dubrovnik, Zadar i Pulu te iz Napulja za Split i Dubrovnik. Iz aviokompanije Volotea nude sezonske letove iz Venecije za Split i Dubrovnik, a tu su i letovi na relaciji Palermo – Split, Bari – Dubrovnik i Bergamo – Split i Dubrovnik. Aktivne letove ima i Vueling koji povezuje Rim s Dubrovnikom, Splitom i Zadrom te Firenzu sa Splitom, a postoje i sezonski letovi Alitalije iz Rima za Split i Dubrovnik.Pozitivne trendove potvrđuju i brojne medijske objave o Hrvatskoj u talijanskim medijima, a naglasak se stavlja na jug zemlje s obzirom da Istru i Kvarner Talijani jako dobro poznaju. Turistički časopis »Marco Polo« u lipnju je posvetio naslovnicu Primoštenu te 34 stranice u boji Šibensko-kninskoj i Zadarskoj županiji, a časopis »Caravan e camper« je također objavio naslovnicu i članak o Dubrovniku. 

– Talijanski mediji su veliki prijatelji Hrvatske i rado pišu o njoj, a posebno veseli porast interesa influensera s velikim brojem pratitelja koji žele posjetiti Hrvatsku i na to će dodatno biti usmjerene aktivnosti u 2019. godini – najavljuju u HTZ-u.