Nagađanja bez potvrde

»Valamar« želi preuzeti tvrtku »Hoteli Baška«

Mladen Trinajstić

Premda se u dobro obaviještenim hotelijerskim krugovima intenzivno špekulira kako je najveća domaća hotelijerska grupacija na putu preuzimanja »Hotela Baška«, iz Odjela za odnose s javnošću »Valamara« precizne potvrde zasad nema već smo dobili tek »diplomatski odogovor« 



BAŠKA » U dobro obaviještenim »hotelijerskim krugovima« otoka Krka već se neko vrijeme priličino intenzivno špekulira kako je najveća domaća hotelijerska grupacija »Valamar« ozbiljno zainteresirana, što više, već i na putu preuzimanja tvrtke »Hoteli Baška«. Iako se u uličnim ćakulanjima o prodaji dioničarskih udjela u perjanici bašćanskog ali i otočnog turističkoga gospodarstva o Valamaru već govori kao o »gotovoj stvari«, predstavnici najveće domaće hotelske grupacije o tim i takvim svojim, navodnim poslovno-ekspanzijskim nakanama još uvijek čvrsto šute. Na naš upit o utemeljnosti spomenutih informacija odnosno na traženje potvrde o navodno sad već izvjesnom prelasku bašćanske turističke kompanije pod Valamarove skute iz tamošnjeg Odjela za odnose s javnošću jučer smo dobili prilično neodređeni, reklo bi se i diplomatski odgovor iz kojega se, osim zaključka kako u Valamaru drže da još uvijek nije vrijeme za bilo kakva javna istupanja, ipak dade naslutiti da se na spomenutoj relaciji »nešto događa«. 


  Investicijski planovi


– Kao grupacija s najvećim turističkim portfeljem u Hrvatskoj, zainteresirani smo za strateška povezivanja i upravljanje u turizmu. Aktivno pratimo projekte, kompanije i nekretnine u turističkom sektoru u Hrvatskoj te jednako tako kontinuirano analiziramo potencijalne prilike za daljnji rast i razvoj našeg poslovanja, što uključuje i privatne tvrtke ali i turističke tvrtke u državnom portfelju, stoji u odgovoru kojeg nam je u ime Valamarova PR-a proslijedila Deana Stipanović. Naš interes za svaku pojedinačnu priliku, nastavljaju u Valamaru, ovisi o nizu strateških faktora i procijenjenoj isplativosti ulaganja. Budući da Valamar Adria holding kao dioničko društvo kotira na Zagrebačkoj burzi, naša je dužnost pravovremeno informirati investicijsku javnost o svim bitnim poslovnim rezultatima i odlukama unutar grupacije. 



Tvrtka »Hoteli Baška« u kontinuitetu posluje od 1949. godine i danas raspolaže sa 600 smještajnih jedinica »pod ključem« odnosno u sobama njihovih četiriju, temeljito obnovljenih hotelskih objekata (od kojih su čak tri na razini četiri zvjezdice). Uz 1.200 hotelskih postelja (koje se, uračunavajući one pomoćne, penju do brojke od 1.600 op.a.), bašćanski hotelijeri raspolažu i s nešto više od 3.000 mjesta u svoja dva kampa – Zablaće i Bunculuka. U sezoni se tako u smještajnim objektima ove značajne otočne tvrtke dnevno smješta i do pet tisuća gostiju što Hotele Baška čini jednim od najvažnijih čimbenika krčke turističke svakodnevice.





   Valamar je, doznajemo iz istog odgovora, za 2014. godinu najavio velike investicijske projekte u koje će ta grupacija ove sezone uložiti oko 350 milijuna kuna. To se primarno odnosi na investicije u hotel »Valamar Dubrovnik President« koji će ove sezone postati prvi hotel s pet zvjezdica u Valamarovom portfelju, kao i hotele »Valamar Zagreb« u Poreču te »Valamar Argosy« u Dubrovniku, koji će nakon preuređenja dobiti četiri zvjezdice. Također, započeli smo i s velikom investicijom na otočiću Sveti Nikola u Poreču, gdje ćemo do 2015. godine dovršiti prelijepi »Valamar Isabella Island Resort« okićen četirima zvjezdicama, navodi su kojima naš upit o Hotelima Baška zaključuju u Valamaru, tvrtki koja je već danas na otoku Krku prisutna i poslovno izuzetno aktivna kroz objekte i sadržaje nekadašnjeg »Zlatnog otoka« – krčki hotel »Valamar Koralj« te kampove »Ježevac« i »Krk« u koje su, ne treba zaboraviti, proteklih godina također ulagana značajna sredstva. 


  Traže »strateškog partnera«


Inače, naznaku da »Hoteli Baška«, u poslovnom smislu danas prilično uspješna hotelijerska kompanija sa stotinjak stalnih zaposlenika uistinu traži »strateškog partnera« u nedavnom nam je razgovoru za naš list dao naslutiti i prvi čovjek te kuće, predsjednik Uprave Mario Jantol. 


   – Danas smo već u svom najbližem okruženju suočeni s konkurencijom vrlo velikih i jakih, nacionalnih pa čak i međunarodnih grupacija koje svojom veličinom, organizacijom i poslovnim ustrojem znatno lakše i učinkovitije od nas prilaze problematici investiranja, marketinga, edukacije kadra te mnogim drugim sličnim pitanjima. U tom smislu imamo problema s pozicioniranjem čega smo svjesni te stoga kanimo učiniti određene korake koji bi nam trebali pomoći u rješavanju takvih izazova, rekao nam je pred samo koji mjesec Jantol dodajući i kako drži da bi bliska budućnost hotelijerima Baške dokazala »da se s velikima više ne mogu nositi na način kako su to do sad uspijevali činiti«. Polako ali sigurno približava se trenutak u kojemu ćemo morati razmotriti povlačenje nekih poteza o čijim ćemo detaljima razgovarati kad za to dođe trenutak, rekao nam je tako koncem prošle godine prvi manager bašćanske hotelijerske kuće.