Projekti

Električni bicikli stižu i na kvarnerske otoke

Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Udruga Moj otok planira organinizirati i potaknuti nabavu tridesetak do četrdeset električnih bicikala i stvoriti mrežu lokaliteta iznajmljivanja te popravka i održavanja



PUNAT Da su otočani ozbiljno zagrizli za elektromobilnost, posebice u sferi promocije, ali i uporabe električnih bicikala, potvrđuje više projekata na kojima se već neko vrijeme »paralelno« radi i koji, iako neovisni jedan o drugome, svi imaju istu nakanu i cilj – uvođenje u uporabu čim većeg broja električnih bicikala.


To na kvarnerskim otocima nije tek prometno ili pak ekološko pitanje već i tema koja se uvelike dotiče turizma, odnosno obogaćivanja ponude, svjesni su svi pa se tako i u projektu koji već neko vrijeme osmišljava, razvija i gura udruga »Moj otok« naglasak stavlja na promociji i popularizaciji (elektro)cikloturizma koji, ocjenjuju u tom udruženju sa sjedištem u Puntu, ima izuzetan potencijal u obogaćenju i »upotpunjavanju« bodulskih turističkih sadržaja.


Prihvaćen projekt


Nenad Maljković, čelnik udruge koja se posljednjih godina istakla po svom iznimno uspješnom projektu organizirane i masovne zamjene po zdravlje i okoliš štetnih azbestnih krovova suvremenijim i sigurnijim krovnim materijalima, pokrenula je nedavno ništa manje zanimljiv i ambiciozan projekt uvođenja u širu uporabu električnih bicikala na otocima Krku, Cresu i Lošinju.




– Plan nam je na tim otocima organinizirati i potaknuti nabavu tridesetak do četrdeset električnih bicikala te tako stvoriti mrežu lokaliteta njihova iznajmljivanja, jednako kao i osiguravanja logističke mreže njihove dobave, popravka i održavanja – napomenuo je Maljković, naglašavajući i da cilj udruge »Moj otok« ni na koji način nije bavljenje djelatnošću iznajmljivanja takvih prijevoznih sredstava.


Već neko vrijeme na sličnom projektu, temeljenom na bike-sharing modelu, rade i u krčkim Ponikvama što u udruzi pozdravljaju i podržavaju i kažu da se njihovi projekti ni na koji način ne kose s nakanama krčkih komunalaca, već da se naprotiv – nadopunjavaju.


– »Moj otok« već je u postupcima Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU-a postao nositeljem projekta koji to državno tijelo podržava i koji bi, vjerujemo, uskoro mogao dobiti i konkretnu potporu Fonda za energetsku učinkovitost i zaštitu okoliša, nekih otočnih lokalnih samouprava, ali i gospodarskih odnosno turističkih subjekata koji su već iskazali interes za uključenjem u »akciju« koju gradimo i koju kanimo realizirati već do iduće sezone – naglašava Maljković.


Logistička podrška


Udruga u nastojanju pomaganja uvođenju i širenju komercijalno zasnovanih sustava iznajmljivanja električnih bicikala želi organizacijski, logistički, ali i znanjem, pripomoći svima koji u tom projektu prepoznaju svoj te interes svojih gostiju. Tako se već neko vrijeme o mogućim načinima i modelima uspostave takvih sustava odnosno punktova intenzivno pregovara i s vodstvima više lokalnih jedinica s Krka, ali i predstavnicima Gradova Cresa i Lošinja, nautičkih centara poput Marine Punat i njihovih kolega iz ACI-jeve marine na Cresu jednako kao i predstavnicima turističke privrede, pa i iznajmljivača.

– Kod ovih posljednjih, a što držim izuzetno važnim, zahvalni smo na podršci koju je našoj ideji svojim aktivnim uključenjem dao poznati krčki turistički stručnjak Nedo Pinezić a koji će nam pripomoći u provedbi planiranih predavanja kojima ćemo za ovu vrst ponude već narednim mjeseci nastojati zaniteresirati otočne pružatelje usluga smještaja u domaćinstvu – kaže Maljković.


Ovaj projekt, u njegovoj promocijsko-informativnoj fazi, na svojim će leđima iznijeti upravo Nenad Maljković i Nedo Pinezić, krčki turistički stručnjak, koji su čvrsto uvjereni da će njegova realizacija pridonijeti međusobnom povezivanju i razvoju otoka, podizanju kvalitete ponude na turističkom tržištu jednako kao i otvaranju mogućnosti zapošljavanja.


Jedan od efekata koji bi organizatori ovog projekta zasigurno željeli vidjeti, uz stavljanje u funkciju elektrobiciklističkih točaka u središtima otočnih lokalnih centara, ali i nautičkih središta, jest i ona da se u ponudu što većeg broja krčkih, creskih i lošinjskih iznajmljivača privatnog smještaja uvede i mogućnost korištenja odnosno iznajmljivanja električnih bicikala za kojima, ocjenjuju, postoji izniman interes.


– Zamislite koliko bi iznajmljivačkoj ponudi jednog od mora udmaknutog mjesta poput Kornića mogla pridonijeti mogućnost odnosno dostupnost iznajmljivanja takvih bicikala uz pomoć kojih bi se turisti svakodnevno mogli koristiti na njihovom putu do plaža ili pak koliko bi onim starijim i kondicijski nespremnijim posjetiteljima zanimljiva mogla biti mogućnost da se unajmljenim elektrobiciklima iz Punta na izlet zapute u Staru Bašku, Bašku ili pak u grad Krk s kojim je Punat danas povezan biciklističkom stazom – naglašava Maljković.


Popratne djelatnosti


Dodaje da bi implementcija ovakvih »transportnih modela« uvelike mogla pripomoći poticanju i promicanju zdravog i aktivnog načina života, daljnjem širenju i uređenju mreže otočnih biciklističkih staza – posebice na otocima na kojima, za razliku od Krka, ona još nije toliko bogata i razgranata – ali i stvaranju mogućnosti širenja i jačanju cijelog niza e-biciklizmu popratnih djelatnosti, uključujući i prodaju, iznajmljivanje i servisiranje takvih po ekološki prihvatljivih transportnih sredstava.


Sve u svemu, zaključuje naš sugovornik koji i sam već duže vrijeme koristi električni bicikl, otočani u idućim mjesecima mogu očekivati cijeli niz predavanja i radionica okrenutih iznalaženju i uvođenju najboljeg načina uvođenja mreže »stanica električnih bicikala« ali i potpora njihovoj dobavi te stavljanju u uporabu što je, ističe sugovornik, znatno teže i neisplativije izvesti sam, u odnosu na način kad tome pristupaš kao dio šire i razgranatije mreže.