Šesti natječaj

“Dar iz Krka”: Krenula potraga za zvučnim suvenirima s Bodulije

Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

Foto: Mladen Trinajstić

U skladu s novim trendovima, ovogodišnji natječaj naglasak stavlja na istraživanje različitih mogućnosti autentičnog otočnog soundscapea – zvuka ili skupine zvukova koji dočaravaju Boduliju, poput šuma valova, cvrčanja cvrčka, brodske sirene ure ili pak jedinstvenog dvoglasja tijesnih intervala



KRK Turistička zajednica Grada Krka šestu godinu zaredom raspisuje natječaj za prijavu rješenja suvenira koji će, zadovolje li propozicije natječaja, a potom i kriterije Stručnog povjerenstva, već ovog ljeta biti pridruženi bogatom i šarolikom asortimanu originalnih krčkih suvenira označenih markicom »Dar iz Krka«. – Suveniri koje ćemo i u ovom, šestom po redu natječaju tražiti i odabirati trebali bi predstavljati odraz kontinuiteta umjetničkog, kulturnog, kulturnopovijesnog ili kulturalnog nasljeđa grada i otoka Krka, odnosno prezentirati njegovu materijalnu, nematerijalnu ili pak prirodnu baštinu, napomenula je direktorica TU TZG Krka Nataša Jurina, najavljujući taj sad već ogledni primjer dobro osmišljenog i još bolje provedenog, sustavnog unapređivanja suvenirske ponude grada.


Estetika i autentičnost


Prijavljeni, ovog puta poglavito »zvučni« suveniri, mogu biti umjetnine i umjetnički predmeti, umjetničko-obrtnički i gastro proizvodi, odjevni i uporabni predmeti te grafički i multimedijalni materijali, naglasila je Jurina, napomenuvši da će se i ovog puta novi »darovi iz Krka« tražiti među prijavljenim proizvodima koje, osim estetike, mora pratiti i kvalitetna izrada te ekološki prihvatljivi, odnosno za ovo podneblje karakteristični materijali.


Svaki autor ili proizvođač može prijaviti najviše tri rješenja suvenira, a suveniri odabrani na prethodnim natječajima, imaju li kontinuiranu produkciju i prisutnost na tržištu, ne moraju se iznova predlagati već zadržavaju pravo korištenja već dobivene markice, zaključila je direktorica TU TZG Krka napomenuvši da će, u skladu s novim promišljanjima turističke ponude, ali i najrecentnijim svjetskim trendovima, na ovogodišnjem natječaju naglasak biti stavljen na istraživanje različitih mogućnosti autentičnog otočnog soundscapea, odnosno zvuka, ili pak skupine zvukova.





Prijedloge rješenja suvenira, pa i onih »zvučnih«, s ispunjenom prijavnicom (do koje se može stići posredstvom službenih internetskih stranica TZ-a ili Grada Krka) potrebno je, najkasnije do 14. ožujka 2017. godine, osobno ili poštom dostaviti na adresu Turističke zajednice Grada Krka.



Cvrčci, valovi…


Pojmom soundscapea, objasnila nam je Jurina, podrazumijevaju se zvukovi koji se sureću u prirodi, kao i oni što ih generiraju urbane cjeline. Prema tome, kao inspiracijski input kreativcima koji će se uključiti u natječaj s jedne se strane nameću ugodni i kontemplacijski zvukovi mora, vjetra, šume, cvrčanje cvrčka ili šum školjke, a s druge pak strane i primjerice otkucaji gradskog sata, zvuk sirenom praćenog pristanka broda ili prepoznatljivog ljetnog žamora što ga stvaraju šetači u starogradskoj jezgri.


Kao posebno inspirativna kategorija, nastavlja naša sugovornica, ovdje se nameće još jedan karakterističan element krčkog soundscapea utisnut u otočnu tradicijsku glazbu – dvoglasje tijesnih intervala. A da se radi o zaista jedinstvenom segmentu nacionalne glazbene kulture svjedoči i njegovo mjesto na UNESCO-voj listi nematerijalne kulturne baštine čovječanstva.


Istraživanjem i kreativnim iskorištavanjem i interpretiranjem zvukova kojima smo okruženi i koji postaju sve važniji u ukupnom doživljaju destinacije, »rehabilitira« se ljudska povezanost s prirodom, ali i kulturološkim identitetom prostora u kojem borave, završila je čelnica institucije koja stoji iza ovog umnogome jedinstvenog promotivno-promidžbenog projekta.