Film je ovo koji na najbolji način predstavlja Rijeku, ono što ona jest, otvoreni grad, pomalo drugačiji, sa svim onim načinima života Riječana od rocka, karnevala, pa do luke, industrije i svega što je čini prepoznatljivom, lukom različitosti – kazao je riječki gradonačelnik Obersnel
Drugog dana ponajvećeg svjetskog turističkog sajma ITB u Berlinu, na štandu Rijeke Europske prijestolnice kulture održana je svjetska premijera promotivnog spota Rijeka EPK 2020. Ona nacionalna, svečana premijera održat će se krajem mjeseca u Rijeci, no teško je do tada skrivati baš sve. Jer, ekipa koja je spot radila na čelu s redateljem Daliborom Matanićem, napravila je dobar posao.
U spotu i zvončari, i rock, i Jonathan, i jakna od trapera na kojoj piše Parafi, i ribarnica riječka, i luka, i plesač u baletnoj haljini, i astronaut i ronilac u starinskom ronilačkom odijelu, i žena koja se ne libi variti da iskre frcaju na pozornici HNK-a….
Zadovoljan i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel. Pita nas jesmo li primijetili u spotu i Zorana Štajduhara Zoffa iz legendarne grupe Grč. Dohvatio se Obersnel i promotivnih aktivnosti. Kako bi kojeg novinara vidio brzo bi ga ‘natjerao’ da zamijeni onu službenu vezicu što oko vrata drži akreditaciju s onom na kojoj je logo Rijeka EPK 2020. Spot je najavio zajedno s direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem, istaknuvši potporu koju EPK ima od HTZ-a i Ministarstva kulture. HTZ je financijski pomogao i kod izrade filma.
S turoperatorima dogovorno je niz aktivnosti u smislu dodatne promocije, dogovorene su i dodatne marketinške aktivnosti i kampanje s određenim avioprijevoznicima, radi se sve, kako reče Staničić, da se dodatno pojača vidljivost Hrvatske na globalnom tržištu. Na upit ostajemo li pri prognozi cjelogodišnjeg turističkog rasta od jedan do tri posto, Staničić je kazao: »Mislim da trebamo ići korak po korak. Nemojmo se zamarati brojkama. Mislim da je puno važnije da rastemo u kvaliteti proizvoda, da mi koji se bavimo promocijom iskoristimo sve resurse i promociju odradimo na ključnim tržištima, a onda ćemo na kraju zbrajati brojke i vidjeti kakva nam je turistički rezultat ove godine – istaknuo je Staničić.
Tonči Glavina, državni tajnik u Ministarstvu turizma iskazao je zadovoljstvo najavom novih investicija strateških partnera, velikih turoperatora i turističkih investitora u hrvatski turizam. To je, reče, najbolji odgovor na pitanje turističkih kretanja nama najvažnijeg njemačkog tržišta.
Drugog dana sajma predstavila se i Slavonija u okviru manifestacije podunavskih zemalja Donausalon. Tema ovogodišnjeg Donausalona je bila »Digitalizacija u turizmu Podunavlja«. Na štandu Splitsko-dalmatinske županije promovirano je udruživanje turističkih zajednica otoka Hvara, njihovo buduće zajedničko brendiranje i nastup na svjetskim tržištima.
Sinergija kulture i turizma
Nije jučer u Berlinu samo spot imao svjetsku premijeru. Osim spota predstavljena je i nova knjižica Rijeka EPK 2020 Luka različitosti u kojoj se prvi put iznosi djelić definiranog programa. Cjelovit program bit će predstavljen u rujnu kako to diktiraju pravila. Istaknuo je Obersnel još ponešto dajući izjave za medije, recimo činjenicu kako će kroz ovaj projekt Rijeka dobiti vidljivost u europskom prostoru, pa čak i šire. I da, očekuje stoga Rijeka dogodine značajan broj posjetitelja kako iz inozemstva, tako i onih domaćih.
Na ITB sajmu u Berlinu, Turistička zajednica Ličko-senjske županije osvojila je nagradu »The Golden City Gate« za nedavno predstavljeni promo film »Visit Lika«. Nagrada je dodijeljena u kategoriji »regionalni film« na multimedijskom filmskom festivalu koji se održava u sklopu sajma. Konkurencija je bila snažna, 148 promotivnih filmova poznatih destinacija iz cijelog svijeta. Film snimljen je u produkciji Balduči Filma iz Zagreba, redatelj je Bobby Grubić.
Odlični domaćini
Sunce sreće, šuriken sreće, došao je zavrtjeti i Marko Vrgoč sa školskim kolegicama Marthom i Laurom. Marko je rodom iz Splita, živi s obitelji u Berlinu. Laura i Martha su Njemice. Školuju se u školi za turizam, a kad školu završi Marko će, veli, natrag odakle mu je obitelj davno u Berlin došla – u Split!
– Ja uvik više volim Hrvatsku – smije se Marko.