Škola za život

To zovemo “školom za život”? Prvašići s teškoćama došli i otkrili da njihov razred – ne postoji

Hina

U praksi se pojavila situacija da je odobren samo jedan asistent na troje učenika, a negdje ni to. Najtužnija situacija bila je za više od 600 djece i mladih s teškoćama koji pohađaju centre za odgoj i obrazovanje jer resorno ministarstvo nije na vrijeme provelo natječaj za udruge preko kojih se takve specijalizirane institucije prijavljuju za angažman pomagača u nastav



Više od 180 djece koja su dosad imala pomoćniike u nastavi i kojima su povjerenstva u uredima državne uprave po županijama utvrdila da trebaju takav oblik potpore, krenulo je u školu bez pomoćnika, piše u četvrtak Jutarnji list.


U praksi se pojavila situacija da je odobren samo jedan asistent na troje učenika, a negdje ni to. Najtužnija situacija bila je za više od 600 djece i mladih s teškoćama koji pohađaju centre za odgoj i obrazovanje jer resorno ministarstvo nije na vrijeme provelo natječaj za udruge preko kojih se takve specijalizirane institucije prijavljuju za angažman pomagača u nastavi, piše dnevnik.


»Moj sin, dijete s višestrukim teškoćama u razvoju, dijete u invalidskim kolicima, krenuo je u prvi razred Centra za odgoj i obrazovanje ‘Slava Raškaj’ u Splitu. No njegov razred nije formiran, a ministarstvo još nije odobrilo mjesto za učitelja, odnosno defektologa. Dok to ne naprave moj će dječak biti na nastavi s učenicima viših razreda«, kaže roditelj iz Splita kojeg je u ponedjeljak dočekao šok a zatim višesatni razgovori s vodstvom ustanove koja je, doduše, na vrijeme poslala požurnice resornoj administraciji u Zagreb, piše dnevnik.




»Svima nam je ovo neugodna situacija i žao nam je što se sve rješava ovako. MI smo na tu djecu računali, poslali smo zahtjeve za pomoćnike u nastavi još u ožujku preko naših partnerskih udruga koje se izravno javljaju na natječaj Ministarstva obrazovanja i sad čekamo rezultate. Problem je to što je rok za prijave za natječaje stavljen prekasno, tek 18. kolovoza, praktički uoči početka školske godine, a to je prekratko. Djeca su nam tako došla u školu u kojoj za njih nije formiran razred jer se čeka odgovor resornog ministarstva. Napravili smo sve da oni ipak krenu na nastavu, smjestili smo ih u razrede, s njima su stručne osobe i iskreno se nadamo da će stići pozitivan odgovor za posao defektologa koji će preuzeti novi razred«, rekla je Željka Paleka, ravnateljica Centra za odgoj i obrazovanje »Slava Raškaj« u Splitu.


U svakom slučaju, djeca kojoj je potrebna pomoć u nastavi čekaju rješenje Ministarstva. Neki u tuđim razredima, neki sami u klupama, piše u četvrtak Jutarnji list.