Teodor Goričanec

Pilot Cessne objasnio zašto je sletio na autocestu: ‘Kroz glavu mi je prolazila samo jedna stvar’

Portal Novilist.hr

Foto Screenshot Nova TV

Foto Screenshot Nova TV



Teodor Goričanec, pilot Cessne 150 koja je danas prinudno sletjela na autocestu A6 kod Ravne Gore, ispričao je za Novu TV što mu je prolazilo kroz glavu kada je slijetao.


Zbog tehničkih poteškoća bio je prisiljen sletjeti na autocestu. U tom trenutku s njim je bila polaznica pilotske škole, letjeli su prema Rijeci.


Na svu sreću, promet na dijelu autoceste kod Ravne Gore u tom trenutku nije bio gust. Zahvaljujući iskustvu i smirenosti pilota koji ima oko 1.000 sati naleta nitko nije ozlijeđen. Na teren su izašli vatrogasci, policija i istražitelji.




Zbog nesreće, promet autocestom se odvijao jednim trakom uz zastoje. U ovim trenucima zrakoplov se rastavlja, nakon čega će ga odvesti na Lučko gdje će motor pregledati istražitelji.


– Ja sam samo želio jednu stvar, da je kolegica koja je na školovanju cijela, bez ozljeda. Razmišljao sam samo o tome da nekoga ne ozlijedim na autocesti, da nemam nekog na duši kasnije i da nam se avion prilikom dodira i slijetanja ne zapali’, odgovorio je pilot Teodor Goričanec na pitanje o tome što mu je u trenucima slijetanja prolazilo kroz glavu.


Pilot je opisao kako se sve odvijalo:


– Letjeli smo s aerodroma Lučko prema Rijeci. U 55. minuti leta motor je počeo gubiti snagu. Pokušavali smo se održavati na toj visni, ali nismo uspjeli. Morali smo tražiti prinudni teren za slijetanje. Imao sam dvije opcije – teren koji mi je nepoznat, ali se činio ravan ili autocestu.


Odlučio sam se ipak za autocestu što je bilo teško jer je danas gust promet. Pokušavao sam mirno i staloženo naći neku rupu između vozila koji su se kretali autocestom. Morao sam se teškom mukom dovući i sletjeti prije velikog semafora. S druge strane je bio dalekovod, pa bi takvo slijetanje imalo svoje posljedice’, ispričao je.



Napominje da se redovito u školovanju rade vježbe otkazivanja motora.


– U tim vježbama uvježbavamo ovakve situacije. Ovim aviončićem letimo brzinom od otprilike 150 kilometara na sat. Prilikom dodira za slijetanje smo ispod 100 kilometara na sat, kazao je Goričanec za Novu TV.


Dodaje da ga ni u jednom trenutku nije uhvatila panika: “Stres se javio tek pola sata nakon događaja, ali sam ga mirno prebrodio”



Priseban je bio pilot, ali i vozači koje je nadlijetao.


– Nikome nije ništa, priseban je i pilot, ali i vozači koje je nadlijetao. Na vrijeme su to uočili i svaka im čast, rekao je Miroslav Pleše iz Kupjaka.


Istražitelj zrakoplovnih nesreća Dejan Ćurek objasnio je proceduru koja sad slijedi.


– Procedura je da se avion što prije makne s autoceste da se promet može normalno odvijati, bit će rastavljen i prebacit će se u Zagreb na jednu lokaciju gdje će se vršiti tehničko vještačenje, odnosno tehnička analiza ispravnosti’, rekao je Dejan Ćurek za Novu TV.