Havarija u Zadru

Jadrolinijin katamaran se nasukao zbog starosti? ‘Ovdje sigurno nije riječ o pogrešci posade’

Marinko Glavan

Foto SIlvano Ježina, Dino Stanin/Pixsell

Foto SIlvano Ježina, Dino Stanin/Pixsell

Siguran sam da nije riječ o greški posade, već eventualno starosti katamarana koji ima već dvadesetak godina, ističe Dragomir Mucić



RIJEKA Otkazivanje komandi iznimno je rijedak incident na brodovima Jadrolinije, a siguran sam da u Zadru nije bila riječ o greški posade niti o posljedici nestručnog održavanja, već eventualno može imati veze sa starošću katamarana koji ima već dvadesetak godina.


Ovim riječima Dragomir Mucić, umirovljeni pomorski kapetan koji je na moru proveo 44 godine, od čega punih trideset kao zapovjednik u Jadroliniji, komentira jučerašnji udar katamarana »Novalja« u lukobran zadarske luke, pri čemu su ozlijeđene tri osobe. U svojoj je karijeri Mucić, kako i sam kaže, upravljao brodovima svih vrsta i veličina u floti Jadrolinije, a iz svog i iskustva svojih kolega kaže kako je otkazivanje komandi nepredvidljiv, ali vrlo rijedak događaj.


Starost broda


– To je nešto što se ne može predvidjeti, ali se ponekad, srećom rijetko, dogodi. Kao kad vozite automobil, a on se pokvari ili mu eksplodira guma. Jedino s čim se to može dovesti u vezu je starost samog broda, jer i katamarani imaju svoj vijek trajanja, a ovdje je riječ o brodu koji ima nekih dvadeset godina. I meni se dogodilo da su mi otkazale komande »Liburnije« u splitskoj luci, pred dvadesetak godina, no poduzeli smo sve da ne bude težih posljedica i srećom, nije ih bilo.




Prema informacijama koje su mi dostupne iz medija, vidim da je i zapovjednik »Novalje« poduzeo sve mjere i »manovre« koje je mogao, da izbjegne udar u druga plovila u luci, kao i u most. U tome je i uspio pa su, što je najvažnije, izbjegnute teže posljedice, kaže Mucić, inače dugogodišnji povjerenik Sindikata pomoraca u Jadroliniji.



Katamaran »Novalja« na lukobran zadarske gradske luke nasukao se jučer ujutro, ploveći s 18 putnika i osam članova posade na liniji Ist-Molat-Zadar, nakon što su mu, prilikom pokušaja pristajanja otkazale komande, odnosno upravljački sustav. Zapovjednik broda je, iznimno zahtjevnim manevrom, koristeći brodske strojeve, uspio brodom skrenuti ulijevo, izbjegavši tako udar u pješački most u zadarskoj luci.


Evakuacija ozlijeđenih


Daljnjim manevriranjem uspio je izbjeći i sudar s jahtama uz lukobran te se na koncu »Novalja« pramčanim dijelom nasukala na samom kraju lukobrana, pri čemu su ozlijeđena dva putnika i jedan član posade koji su, uz pomoć ostalih članova posade, u koordinaciji s Nacionalnom središnjicom za traganje i spašavanje na moru (MRCC), evakuirani s broda i vozilom Hitne pomoći prebačeni u zadarsku bolnicu.



Na mjesto havarije odmah su izašli djelatnici Pomorske policije i Lučke kapetanije Zadar, koji su pregledom nasukanog katamarana utvrdili da je oštećena brodska oplata na donjem dijelu pramca, ispod razine mora, ali bez prodora morske vode u unutrašnjost plovila te stoga ne prijeti opasnost od potonuća.


Iako na poziciji nasukavanja nije uočeno nikakvo onečišćenje, službenici Lučke kapetanije Zadar angažirali su pripadnike Javne vatrogasne postrojbe Zadar, koji su poduzeli preventivne aktivnosti u cilju sprječavanja onečišćenja mora i morskog okoliša, u slučaju eventualnog istjecanja tekućina s oštećenog broda.