Prodaja automobila

IMA SE, MOŽE SE U Hrvatskoj lani prodano 57 Porschea i 51 Jaguar

Hina

Samo u prosincu prošle godine prodano je najviše VW-ovih vozila (njih 308), drugi je Ford sa 234 prodanih novih vozila, Renault je treći (198), dok je Suzuki prodao samo dva vozila manje od tog francuskog konkurenta.



ZAGREB – Prošle je godine prodano 50.769 novih vozila što je 15,1 posto više nego godinu ranije kada ih je prodano 44.106, dok je u prosincu lanjske godine prodano tek 2.145 novih vozila čak 38,2 posto manje nego u prosincu 2016., podaci su Promocije plus.


Lani je najviše novih vozila u Hrvatskoj, 7.116, prodao Volkswagen (VW) i tom proizvođaču pripada prodajni udjel od 14 posto. Škoda, članica istog koncerna, na drugom je mjestu najprodavanijih sa 4.722 prodana vozila i udjelom u prodaji od 9,3 posto, dok je na trećem mjestu Opel sa 4.652 prodana primjerka i prodajnim udjelom od 9,1 posto. Tek nešto manji udjel ima četvrti proizvođač Renault (4.597 vozila, udjel 9 posto) te peti Ford (3.579 prodanih vozila i udjel 7 posto).


Od njemačkog premium terceta, Audi je prošle godine prodao 1.819 novih auta, BMW 1.326, a Mercedes samo pet vozila manje. Lani je prodano i 57 Porschea, 51 Jaguar, 29 Infinitija, 7 Lexusa i 4 Tesle.




Najprodavaniji prošlogodišnji modeli bili su Škoda Octavia (2.464 prodanih), Renault Clio (2.292), Ford Focus (2.271), VW Golf (2.074) i Opel Astra (1.741).


I dalje se, usprkos skandalima pojedinih proizvođača s varanjem na eko testovima, najviše prodaju vozila na dizelski pogon. Takvih je lani prodano 27.831 i imali su udjel od 54,8 posto, dok su benzinci na udjelu od 43,5 posto odnosno njih je prodano 22.075 komada.


Istovremeno je put do kupca pronašlo i 502 hibrida, dok je udio potpuno elektirčnih vozila i dalje mizeran – 2017. prodano je tek 22 komada.


Samo u prosincu prošle godine prodano je najviše VW-ovih vozila (njih 308), drugi je Ford sa 234 prodanih novih vozila, Renault je treći (198), dok je Suzuki prodao samo dva vozila manje od tog francuskog konkurenta.


Posljednjeg mjeseca lanjske godine naviše se tražio Ford Focus čije je ključeve dobio 171 kupac, cjelogodišnji prodajni hit Suzuki Vitaru kupilo je 96 ljudi, dok se VW Golfa domoglo 87 kupaca.


Podsjetimo da se u zlatnim vremenima prije krize prodaja kretala prema željenoj brojci od 100.000 prodanih novih vozila godišnje, a veliki udjel u prodaji odnosio se na privatne kupce, građane.