Probijeni rokovi

Hrvatske ceste: Most Čiovo neće biti gotov na vrijeme, moguć raskid ugovora s Viaduktom

Hina

foto: viadukt.hr

foto: viadukt.hr

Problemi s kašnjenjem u gradnji mosta Čiovo nisu novost. Krajem studenoga prošle godine (22. studenoga) ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković Viaduktu je dao rok od osam dana za jamstvo završetka gradnje mosta do 15. lipnja 2017. godine, u suprotnom najavivši moguć raskid ugovora.



SPLIT – Hrvatske ceste (HC) u petak su potvrdile kako ih je tvrtka Viadukt izvijestila da izgradnja mosta Čiovo neće biti završena do kraja godine, iako je ugovoreni rok do sredine ovogodišnjeg lipnja te su poručile kako nije isključe raskid ugovora s Viaduktom.


HC u priopćenju navodi da mu je iz Viadukta u srijedu, 15. ožujka, stigao novi prijedlog plana izgradnje mosta Čiovo s pristupnim cestama, s predloženim novim završetkom radova prema kojem most neće biti završen do kraja ove godine.


To u ovom trenutku HC-u nije prihvatljivo i nije isključen raskid ugovora s Viaduktom, kažu u državnoj cestarskoj tvrtci.




»U ovom trenutku možemo konstatirati kako eventualni raskid ugovora nije isključen, međutim prije konačne odluke potrebno je provesti projekcijsku analizu mogućih scenarija, tako da se donese isključivo ispravna odluka koja će biti najpovoljnija te dovesti do realizacije projekta u vremenski prihvatljivom roku,« kažu u HC-u.


HC napominje da financiranje izgradnje mosta Čiovo iz EU-ovih fondova nije upitno, budući da je za projekt predviđeno faziranje koje je u skladu s pravilima Europske unije.


Neprihvatljivost novog prijedloga Viadukta HC-u prvenstveno se odnosi na, kako se navodi, »nepovjerenje investitora prema izvođaču, uzrokovano nepridržavanjem službenih i predanih dinamičkih planova tijekom trajanja izgradnje, te zbog problema poslovanja i financijske nelikvidnosti u kojoj se trenutno izvođač radova i nalazi«.


HC ističe da je Viaduktovo nepridržavanje rokova utjecalo na trenutni negativan imidž projekta, koji je »bio prihvaćen s pozitivnim oduševljenjem i velikim iščekivanjem«.


U HC-u najavljuju kako će unatoč neprihvatljivosti novog dinamičkog plana, HC zajedno s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture tijekom idućeg tjedna sagledati sve aspekte i moguća rješenja novonastale situacije, isključivo u interesu i pozitivnom ishodu toga strateškog projekta.


Problemi s kašnjenjem u gradnji mosta Čiovo nisu novost. Krajem studenoga prošle godine (22. studenoga) ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković Viaduktu je dao rok od osam dana za jamstvo završetka gradnje mosta do 15. lipnja 2017. godine, u suprotnom najavivši moguć raskid ugovora.


Butković je tada rekao kako su problemi s kojima se suočava Viadukt »dosta veliki«, ali nije želio navesti o kojim problemima se radi.


Dva tjedna kasnije, Viadukt je Butkoviću zajamčio da će do 15. lipnja 2017. godine dovršiti posao.


»Uklonili smo sve probleme, nejasnoće i nesuglasice te će 15. lipnja most biti gotov«, rekao je tada predsjednik uprave Viadukta Joško Mikulić. Objasnio je da je gradnja mosta zapela zbog financijskih problema industrije čelika u regiji, a da je problem riješen tako da će se posao dovršiti u jednom od hrvatskih brodogradilišta.


Vrijednost izgradnje mosta kopno-otok Čiovo, čija je gradnja počela u veljači 2015. godine nešto je veća od 207 milijuna kuna, od čega 176,7 milijuna kuna iz EU-ovih fondova.


Most će biti dug 547 metara, 25 metara iznad morske površine, imat će 13 stubišta u moru i dva upornjaka na kopnu – jedan na strani Čiova, a drugi na trogirskoj strani. Osim mosta, grade se i pristupne ceste.