Velik iskorak

U Rijeku ove godine stiže triput više putnika s kruzera

Alenka Juričić Bukarica

Foto TUI Cruises

Foto TUI Cruises

Ove godine će u gradu na Rječini biti 23 ticanja kruzera, a prema najavama pravi boom se očekuje u 2020. godine za koju su pregovori još u tijeku, no već sada u Lučkoj upravi Rijeka računaju na oko 40 ticanja kruzera s time da bi brodovi koji stižu trebali biti sve veći i sa sve više putnika



RIJEKA Oko tri puta više putnika s kruzera u odnosu na lani trebalo bi ove godine stići u Rijeku. Naime, očekuje se da će na kružnim putovanjima u Rijeku stići oko 36.500 turista, dok ih je lani bilo oko 11.000. Prema podacima Lučke uprave Rijeka, ove godine u gradu će biti 23 ticanja kruzera, dok ih je lani bilo jedanaest. Ako se putnicima pribroje i posade brodova, u grad na kruzerima stiže oko 53.000 ljudi. Ova će godina tako biti godina velikog iskoraka što se tiče dolazaka kruzera, a prema najavama pravi boom se očekuje u godini kada Rijeka postaje Europska prijestolnica kulture što se, doznajemo, među brodarskim tvrtkama pokazalo kao odličan mamac za dovođenje putnika na kružnim putovanjima.


Brojniji i veći


Ovogodišnja kruzing sezona započinje 14. travnja i otvara je Berlin, brod kompanije FTI Cruises s oko 400 putnika. Ukupno u Rijeku dolazi osam kompanija. Prvi put stižu TUI, Celebrity Cruises i Marella Cruises, odnosno nekadašnji Thompson koji se u međuvremenu restrukturirao i preimenovao. Najviše puta stiže brod Marella Celebration, čak sedam puta. Riječ je o brodu kojem je home port Dubrovnik. Šest puta stiže TUI-jev Mein Schiff 6, a četiri puta stiže i Celebrity Constellation, koji ima domaće luke u Veneciji, Barceloni i Civitavecchiji. U grad na Rječini također stižu Oceania Cruises brodom Riviera, Azamara brodom Azamara Pursuit, Croisieurope Cruises brodom La Belle L Adriatique te Holland America Lines brodom Veendam.


Osim po rekordnom broju dolazaka kruzera, ova godina odskočila je i po veličini. TUI-jev Mein Schiff 6, naime, dug je 295 metara i ima kapacitet 2.500 putnika, dok Celebrity Constellation, dužine 294 metra, ima kapacitet 2.000 putnika. Rajko Jurman, voditelj Sektora komercijalnih poslova u Lučkoj upravi Rijeka, ukazao je kako se značajni povećao i prosjek broja putnika po brodu te iskazao zadovoljstvo ovogodišnjim rekordima.




– Činjenica je da tek od 2015. imamo značajniji rast broja ticanja. Tada smo imali njih sedam, a godinu ranije niti jedan. Ove godine, dakle, imamo 23 dolazaka kruzera u Rijeku što je značajan pomak. Ono što veseli je i činjenica da se rast nastavlja i iduće godine kada će Rijeka biti Europska prijestolnica kulture.



Naime, još su pregovori u tijeku, no već sada računamo na oko 40 ticanja kruzera s time da bismo trebali vidjeti i još veći brod od ovih koji nam stižu ove sezone. Pokazalo je da je projekt EPK vrlo zanimljiv brodarima, odnosno njihovim gostima što će se pokazati i u povećanom broju dolazaka kruzera nagodinu. Ono što, pak, ovu godinu izdvaja od prijašnjih je i prosječan broj putnika po brodu. Naime, dok smo lani u prosjeku po brodu imali 900 putnika, ove godine ćemo ih imati oko 1.600 – pojasnio je Jurman.


Najviše dolazaka kruzera će biti u lipnju, a zanimljivo je da će 8. listopada pred Rijekom sidriti dva kruzera, Celebrity Constellation s dvije tisuće putnika i Marella Celebration s oko 1.250 putnika što će u gradu sigurno donijeti pravu turističku živost u posezoni. Kako sada stvari stoje, ovogodišnju kruzing sezonu zatvara upravo Celebrity Constellation 10. studenog.


Učinci sajmova


Govoreći o velikom porastu broja putnika, ali i dolasku novih kompanija, među kojima je i veliki TUI, a koji ove godine dovodi i značajan broj naleta na Zračnu luku Rijeka, Jurman je kazao kako je sve to rezultat brojnih pregovora i predstavljanja Rijeke, ali i regije što na specijaliziranim sajmovima poput najvećeg Sea trade u Miamiju te direktnih pregovora s kompanijama.


– Moram istaknuti jako dobru suradnju s Gradom Rijekom i Turističkom zajednicom grada Rijeke s kojima surađujemo i kroz Povjerenstvo za razvoj Rijeke kao kruzing destinacije. A tu je i Turistička zajednica Kvarnera koja nam pomaže prilikom dolaska kruzera oko organizacije dobrodošlice – istaknuo je voditelj Sektora komercijalnih poslova riječke Lučke uprave.



Govoreći, pak, o mjestu Jadrana na turističkoj karti svijeta po pitanju kruzinga, naš je sugovornik ukazao na jednu zanimljivost. Mediteran je i dalje među najpoželjnjijim svjetskim destinacijama što se tiče kruzinga s time da se Jadran uvijek predstavlja kao Istočni Mediteran.


No, neke kompanije pokazale su interes da Jadran na tržištu doista predstavljaju kao – Jadran, dakle samostalno pozicioniraju na tržištu upravo zbog atraktivnosti i posebnosti. Isto tako, ima slučajeva da kompanija zimi brod drži na Karibima, a ljetnu sezonu odrađuje upravo na našem plavom moru. Dodajmo i da je Rijeka po ukupnom obujmu prometa još uvijek ima manje putnika u odnosu na Zadar i Split, a pogotovo Dubrovnik koji je i velik home port, no svakako ide značajnim koracima naprijed.