Turističke brojke

Turizam Kvarnera u srpnju: Isti broj gostiju kao lani, noćenja 1 posto manje, ali u smještaju s dvije zvjezdice

Biljana Savić

Foto Sergej Drechsler

Foto Sergej Drechsler

Imamo isti broj gostiju kao i prošle godine, a ostvareno je 1 posto manje noćenja. Ali gdje? U objektima s 2 zvjezdice! Svi ostali objekti, posebice sa 5 i 4 zvjezdice bilježe rast, kazala je direktorica TZ Kvarnera Irena Peršić Živadinov



RIJEKA – Prvih sedam mjeseci završili smo na razini prošle godine, znači imamo potpuno isti broj gostiju kao i prošle godine, a ostvareno je 1 posto manje noćenja. No, tih jedan posto manje noćenja treba gledati u malo širem kontekstu.


Ostvarili smo ih 1 posto manje, ali gdje? U objektima s 2 zvjezdice! Svi ostali objekti, posebice sa 5 i 4 zvjezdice bilježe rast, kazala je jučer novinarima direktorica TZ Kvarnera Irena Peršić Živadinov, te naglasila da Kvarner u odnosu na prošlu godinu ima 1 posto manje noćenja, ali u odnosu na prije dvije godine bilježi 2 posto više noćenja, u odnosu na prije tri godine bilježi čak 18 posto više noćenja.


– Drugim riječima, imali smo veliki skok koji već godinama traje, rekla bih da se pronalazimo, da se sad Kvarner livelira, kazala je Peršić Živadinov.


Stalni rast pet godina




Kako je pojasnila, nakon što je u pet godina, od 2014. do 2018. godine kvarnerski turizam ostvarivao stalan rast, što je u tom razdoblju rezultiralo sa 30 posto više noćenja, u prvih sedam mjeseci 2019. rezultat u noćenjima je za 1 posto slabiji nego prošle godine, a pritom su dolasci ostali na razini 2018. godine s ukupnim brojem od 1.719.000 turista koji su posjetili ovu regiju.


Dakle, ostvarenih 9.877.000 noćenja u odnosu na isto razdoblje 2017. godinu čini 2 posto više, a u usporedbi s 2016. godinu čak 18 posto više noćenja. U razdoblju od siječnja do srpnja najsnažniji rast dolazaka i noćenja turista, i to od 8 posto u dolascima i čak 18 posto u noćenjima, imalo je riječko područje, a na drugom mjestu nalazi se opatijska rivijera, s povećanjem dolazaka i noćenja od 1 posto u odnosu na lanjsku godinu. Otok Krk je sa 523.000 dolazaka na razini prošlogodišnjih rezultata.



– Ovogodišnji srpanj je u odnosu na prošlogodišnji slabiji za 3 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima. Privatni smještaj s 5 zvjezdica od siječnja do srpnja bilježi porast od 37 posto, a u srpnju od 35 posto. Kampovi najviše kategorije su u prvih 7 mjeseci ostvarili porast od 21 posto, odnosno 18 posto u srpnju. Hoteli u prvih 7 mjeseci u 5 zvjezdica imaju 5 posto više noćenja. Pad prometa dogodio se isključivo u smještaju niže kategorije.


U prvih 7 mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje 2018. godine u smještaju s 3 zvjezdice ostvareno je 4 posto manje noćenja, a 2 zvjezdice imaju pad noćenja od 12 posto. To dokazuje da se isplati ulagati u kvalitetu, brendirani Kvarner family objekti na Kvarneru ostvaruju čak 31posto bolju i dužu popunjenost u odnosu na druge objekte u domaćinstvu, kazala je Peršić Živadinov i ocijenila da se ne može samo težiti čim većem broju turista, da nije smisao imati preveliko opterećenje na prometnice ili infrastrukturu, nego pronaći idealan model razvoja koji će zadovoljiti turiste, stanovništvo te donositi prihod od kojeg se može živjeti.


Održivi razvoj turizma


– Mi u u TZ Kvarneru nikad nismo htjeli profilirati Kvarner kao destinaciju za masovni turizam, to nije put kojim želimo ići. Želimo idealan broj gostiju koji neće narušiti kvalitetu života domicilnog stanovništva. Treba ulagati u kvalitetu i proizvod i stvarati motive dolaska. To je održivi razvoj turizma, pronalaženje idealnog broja gostiju koji neće narušiti život našeg stanovništva, već ga dapače poboljšati.



Trebaju se rezultati gledati cjelovito, a ne samo da smo ovaj mjesec imali 1 posto manje, imali smo ga, ali gdje – u objektima sa dvije zvjezdice, kazala je Peršić Živadinov. Navela je i to da je u srpnju obiteljski smještaj ostvario 45 posto svih noćenja na Kvarneru, gdje je zabilježen minus 2 posto u dolascima i minus 3 posto u noćenjima. Hoteli koji su ostvarili 12 posto dolazaka su na razini prošle godine, kampovi su ostvarili 19 posto noćenja sa minus 5 u dolascima i noćenjima.


– Govori se dosta o povećanju smještaja, je li nam veći broj noćenja ili imamo više kreveta. Jasno se vidi da smo od 2016. do 2019. godine imali povećanje u krevetima od čak 16 posto, a jednako toliko su se povećala i noćenja. U hotelima se broj kreveta povećao za 2 posto, ali noćenja su se povećala za 6 posto. To znači da je broj povećanja noćenja ipak veći od povećanja kapaciteta. Kod obiteljskog smještaja kapacitet se povećao za čak 21 posto, otvaraju nam se svaki dan novi smještajni kapaciteti, s 4 i 5 zvjezdica, kazala je direktorica TZ Kvarnera.


Brendiranje jedinstvenih proizvoda


Irena Peršić Živadinov predstavila daljnji razvoj marketing brendova u okviru čega se pored postojećih Kvarner Outdoor, Kvarner Gourmet&Food te Kvarner Health&Wellbeing razvijaju i novi brendovi poput Kvarner Culture i Kvarner Maritime Heritage te Griffon Friendly brend.


– Dodatno, u okviru projekata sufinanciranih EU sredstvima u kojima sudjeluje, TZ Kvarnera nastoji stvoriti nove motive dolazaka pa tako u suradnji s PGŽ radi na brendiranju jedinstvenih proizvoda kojima se promiče i valorizira kulturna i prirodna baština kao što su projekt Putovima Frankopana, Mala barka 2, ArtVision+, Arca Adriatica te Claustra+. Jučer je, upravo u okviru projekta Putovima Frankopana uz prisutstvo krčkih knezova, Irena Peršić Živadinov najavila 495. izdanje Krčkog sajma.