Foto REUTERS
Prema novim IMO-vim standardima udio sumpora u gorivu neće smjeti prelaziti razinu od 0,5 posto. Trenutno je limit sedam puta veći
Prema novim IMO-vim standardima udio sumpora u gorivu neće smjeti prelaziti razinu od 0,5 posto.
Trenutno je limit sedam puta veći.
Brodarima preostaje da biraju između goriva s niskim udjelom sumpora, instaliranja pročistača za uklanjanje sumpornih spojeva iz ispuha odnosno prijelaza na ukapljeni prirodni plin (LNG).
Pročistači stoje nekoliko milijuna dolara i trenutno ih koristi više od 11 posto kompanija obuhvaćih istraživanjem.
Daljnjih šest posto koristi dizel s udjelom sumpora od 0,1 posto, zbog propisa koji su na snazi za brodove u Sjevernom moru i na Baltiku, te u lukama. Udio onih koji koriste LNG vrlo je mali.
Brodari okupljeni u VDR-u pribojavaju se da neće moći u cijelosti prenijeti troškove tranzicije na klijente, navodi dpa.