Riječki škver

KONAČNO SU DOČEKALI! Danas kreću prve isplate zaostalih plaća radnicima Trećeg maja

Orjana Antešić

Foto: D. ŠKOMRLJ

Foto: D. ŠKOMRLJ

Prema informacijama koje smo dobili iz »3. maja«, u ovom valu proslijeđen je samo novac za isplatu sedam zaostalih plaća trećemajcima. Riječ je o iznosu od oko 43 milijuna kuna, zajedno s kamatama



– Konačno! Danas kreću prve isplate zaostalih plaća trećemajcima. Više nema »ako« i »kada« jer, nakon što je jučer ministar Zdravko Marić potpisao ugovor o izdavanju državnih jamstava za kredit »3. maju«, HBOR je, potvrdili su nam u upravi riječkog brodogradilišta, jučer nešto prije isteka radnog vremena pustio novac na poslovni račun brodogradilišta.


Za transfere putem Fine jučer je bilo prekasno, tako da se prve isplate mogu očekivati danas od 8 sati.


U upravi »3. maja« imaju najave da će Fina ovaj proces nastojati odraditi čim je moguće prije, ali valja očekivati da će potrajati sigurno od pet do sedam dana dok svi trećemajci na račune dobiju svoje plaće, koje nisu vidjeli još od siječnja ove godine, a jedan manji dio njih još duži i dio iz prosinačke bušte.




Prema informacijama koje smo dobili iz »3. maja«, u ovom valu proslijeđen je samo novac za isplatu sedam zaostalih plaća trećemajcima. Riječ je o iznosu od oko 43 milijuna kuna, zajedno s kamatama.


Nakon što se odrade plaće, koje imaju prioritet, riješit će se i drugi dio blokade, kojeg čine potraživanja Ministarstva financija odnosno Porezne, u iznosu od blizu 20 milijuna kuna te oni vjerovnici koji su ustrajali na svojim ovrhama, u ukupnom iznosu od oko 17 milijuna kuna. Cilj je čim prije deblokirati račun »3. maja« kako bi Trgovački sud u Rijeci mogao obustaviti prethodni stečajni postupak koji je riječkom škveru visio nad vratom od početka ove godine.


U ovom kreditu HBOR-a uračunata su i sredstva koja će se isplatiti kooperantima i dobavljačima s kojima je »3. maj« potpisao sporazume, onih 15 posto od ukupnog iznosa potraživanja dok je na ostatak stavljen dvogodišnji moratorij. Na taj je način regulirano oko 118 milijuna kuna, uključujući i dug za koncesijsku naknadu, što znači da će se s tog konta tim vjerovnicima isplatiti blizu 18 milijuna kuna. Ostatak kreditne linije utrošit će se za sve one pripreme koje se moraju obaviti da bi se proizvodnja odnosno cijeli sustav ponovno pokrenuo.


Kako doznajemo, u »3. maju« pripremili su i proslijedili svu potrebnu dokumentaciju vezanu uz novogradnju 733, koja je proslijeđena prema Hrvatskoj brodogradnji-Jadranbrod i resornom Ministarstvu gospodarstva. Za taj je poluzavršeni samoiskrcavajući brod za prijevoz rasutog tereta, podsjetimo, ugovor s kanadskom Algomom potpisan prošle srijede i cilj je da se, čim je prije moguće, s time dođe na sjednicu Vlade. Kanađani su taj brod spremni platiti nešto više od 36 milijuna dolara, a izdavanjem državnih jamstava za kredit za završetak tog broda parafirani ugovor formalno stupa na snagu.


Završetak tog broda vodit će se kao zasebni projekt, sa zasebnim računom, a kompletan nadzor nad tijekom radova i plaćanjima imat će državna tvrtka Hrvatska brodogradnja-Jadranbrod, bez čije prethodne suglasnosti i odobrenja neće se moći isplatiti nijedna faktura. Rok za završetak ovog broda, koji je u fazi gotovosti između 50 i 60 posto, vrlo je kratak jer je ugovoreni rok isporuke konac kolovoza iduće godine.


Kako će se isplaćivati plaće


Fina je krenula jutros s isplatama plaća. Prvi na redu su oni radnici koji nisu dobili plaću za prosinac.


Isplaćivat će se po mjesecima, što znači da radnici neće dobiti novac odjednom, nego po mjesecima kako su zaprimani zahtjevi za isplatu plaća. 


Kako doznajemo, Fina u prosjeku odrađuje stotinjak radnika po satu.


U konačnici bi u roku od tjedan dana radnici trebali sva potraživanja zaključno sa srpnjom 2019.