Pomorska nesreća

UDES NA PRELUKU ‘Nakon sudara s gliserom pali smo u more, ali Adrian se više nije odazivao’

Slavica Kleva

Matijašević je optužen za izazivanje pomorske nesreće koja se dogodila 25. kolovoza 2011. godine, nautičku milju od obale u uvali Preluk. U toj je nesreći, u sudaru pasare i glisera, poginuo Adrian Kvesić koji je s drvene barke pao u more, ali nije izronio



»Prijatelji smo od djetinjstva, vezani smo i kumstvom. Tog dana konačno smo se uspjeli okupiti, dogovorili smo se da krenemo Miroslavovom barkom iz Mrtvog kanala na kupanje oko 18 sati. Okupali smo se kod jedriličarskog kluba u Žurkovu pa u Urinju i krenuli prema Opatiji jer se naš prijatelj dogovorio sa suprugom da će ga pokupiti na Preluku. Vozili smo se uz obalu, bilo je svjetla do Kantride, kad smo prošli bazen negdje u razini Skaleta nastao je mrkli mrak. Imali smo mobitele s bljeskalicom, bilo je oko oko 22 sata. Odjednom udarac, nismo znali što nas je udarilo, meni se učinilo da je to nešto došlo sa strane Cresa. Kad sam izronio, vidio sam gliser s upaljenim svjetlima. Vikao sam najprije Miroslavovo ime, javio se iz mora, pa onda Dejana, Roka, ali se Adrian nije odazivao… Čovjek s glisera nas je povukao iz mora i krenuli smo s baterijama tražiti prijatelja i kružiti na mjestu stradanja plovilom. Kormilar s glisera zvao je policiju, Hitnu pomoć, Lučku kapetaniju, stigla je još jedna barčica s Preluka pa smo svi zajedno tražili Adriana. Stigli su u međuvremenu i vatrogasci s gumenjakom, svi smo ga tražili, no bezuspješno.«


Plovili bez rasvjete


Tako je jučer svjedočio jedan od prijatelja Miroslava Matijaševića koji je optužen za kazneno djelo protiv opće sigurnosti ljudi i imovine i sigurnosti prometa izazivanjem pomorske nesreće koja se dogodila 25. kolovoza 2011. godine, nautičku milju od obale u uvali Preluk. U toj je nesreći, u sudaru pasare i glisera, poginuo Adrian Kvesić koji je s drvene barke pao u more, ali nije izronio.


Upravljaljući drvenom pasarom duljine 4,75 metara, Matijašević je plovio iz smjera Rijeke prema Opatiji. Na pasari s unutarnjim motorom Torpedo, osim Matijaševića nalazila su se i njegova tri prijatelja zajedno s nesretnim Adrianom Kvesićem. Protivno odredbama Pomorskog zakona i Pravilnika o izbjegavanju sudara na moru, Matijašević je plovilom upravljao uz koncentraciju alkohola od 1,08 promila te bez propisane navigacijske rasvjete. Stoga ga se tereti, kako stoji u optužnici, da je »pristao takvim načinom vožnje ugroziti druge sudionike u pomorskom prometu«.




Iz tih razloga nije ga opazio kormilar glisera »Sea Ray« dužine 6,90 metara, kojim je upravljao Damir L., a koji se kretao iz pravca lučice Volosko u smjeru Kostrene. Na milju od obale došlo je do sudara između dvaju plovila tako da je gliser pramčanim dijelom udario u zadnji lijevi dio drvene pasare. Dvoje putnika zajedno s kormilarom Matijaševićem palo je u more, no Kvesić se nažalost utopio.


Udarac u glavu


Nastavak suđenja pred vijećem kojim predsjeda sutkinja Mladenka Paro Rudić osiguran je nakon duže vremenske stanke. Na pitanje odvjetnika Antona Denone koji zastupa optuženog da odgovori je li vidio svjetla glisera, svjedok je pojasnio da prilikom udarca nije vidio nikakva svjetla, ali kad je izronio da jest.


– Tom prilikom sam zadobio udarac u glavu i posljedice osjećam i dan danas, svaka dva mjeseca imam glavobolje – kazao je svjedok. Slično je iskazao i drugi svjedok, prijatelj koji se te kobne večeri našao na barci.


– Bilo nam je lijepo, dugo se nismo vidjeli. Miroslav je vozio blizu obale, sporo smo se kretali, ništa brže od 20 km/h. Nakon što smo ispratili zadnja svjetla na kraju Kantride, pet minuta kasnije osjetili smo udarac u barku, u stražnji dio, nekoliko centimetara od moje glave. Znam da mi je pritom ispao mobitel kad sam pao u more. I ja sam vikao i čekao da mi se svi jave. Uto se i gliser vratio do nas pa smo s reflektorom tražili Adriana. Bio je potpuni mrak, tražili smo ga više od 40 minuta. Miroslav je bio ozlijeđen. Da, pili smo pivo, možda sve skupa četiri piva sam popio, Adrian sigurno samo jedno pivo – kazao je drugi svjedok.


Vidio osobe u moru


– Krenuo sam gliserom u smjeru Pećina, zvao me prijatelj da je ostao bez goriva. Oko 22 sata sam isplovio iz lučice Volosko po mraku u smjeru dimnjaka na Urinju, oko 700 do 800 metara od obale s 18 milja na sat – kazao je svjedok koji je upravljao gliserom. – Odjednom sam osjetio udarac prednjim dijelom glisera i pomislio sam u prvi mah da sam udario u bovu, baš na području gdje završava Preluk i počinje Kantrida. Okrenuo sam gliser i vidio dvije osobe u moru, jedna je krvarila. Odmah sam im pomogao, zvao Hitnu, policiju, Lučku kapetaniju. Na gliseru imam standardno osvjetljenje, privezali smo barku za gliser i tražili dečka još 40 minuta. Lučka kapetanija je izašla nakon sat vremena od događaja. Alkoskopiran sam, bio sam negativan na alkohol. Dok smo čekali interventne službe, kružili smo s upaljenim motorom i tražili dečka – odgovorio je svjedok na pitanje odvjetnika Denone što su radili kad je izvukao dečke iz mora.


– Glisirao sam paralelno s obalom, a od početka isplovljavanja do udara je prošlo 15 minuta. Polako sam izašao iz lučice pa čekao da izađem 300 metara od obale pa sam glisirao možda pet minuta prije udara. Da, pregledali su mi brod tri puta, najprije sam ga izvukao, pa su podvozje fotografirali stručnjaci Lučke kapetanije, pa su drugi dan došli kriminalisti iz policije, pa je još jednom sve fotografirano – nastavio je svjedok odgovarati na pitanja odvjetnika.


U nastavku suđenja pozvan je vještak za pomorski promet koji će biti ispitan na sve okolnosti ovog tragičnog slučaja.