Programska shema

Formatiranje novih formata: Hoće li “Nove boje jeseni” preživjeti zimu?

Siniša Pavić

Promjene programske sheme tijekom posljednjih nekoliko mjeseci počele su donositi željene rezultate, poručuju s HRT-a. No, brojke im ne idu u prilog



ZAGREB Na kakvim nogama, čvrstim ili klimavim, stoji u rujnu svečano najavljena jesenska shema HRT-a!? Što će od formata od kojih su satkane »Nove boje jeseni« dočekati 2018. godinu, a što će biti skinuto s programa!? Ovo su samo dva od ‘mali milijun’ upita koji se nameću nakon što je Tportalu objavljena neslužbena informacija, da je lijepi broj novih formata HRT-a – »Kod nas doma«, »U svom filmu«, »Oči u oči«, »Špica, Riva, Korzo« – koji neće s emitiranjem dočekati novu godinu, što zbog gledanosti, što zbog drastičnog rezanja troškova. Iz odgovora pristiglih s Prisavlja da se zaključiti štošta i ništa, makar sumnje nema da se unutra zidina HRT-a događa suočavanja s vlastitom istinom.   


– Obavješćujemo vas kako ćemo podrobnije podatke povezane s programskim sadržajima na javnome medijskom servisu imati mogućnost iznijeti nakon što bude dovršen proračun za 2018. godinu, čija je izrada u tijeku i koji mora odobriti Nadzorni odbor HRT-a – kazuju s HRT-a.


Bolja u odnosu na lani


Iz toga bi se lako dalo zaključiti da ima osnova u neslužbenim informacijama kako programsko čelništvo ovih dana ide emisiju po emisju i smanjuje proračune ne bi li se štogod uštedjelo. Drugi dio odgovora sugerira da ako ukidanja formata i bude, neće ono biti motivirano brojkama od gledanosti.




– Ovime vas obavješćujemo kako su promjene programske sheme te emisije pokrenute tijekom posljednjih nekoliko mjeseci počeli donositi željene rezultate te je gledanost Hrvatske radiotelevizije u razdoblju od 18. rujna do 17. studenoga 2017. godine bolja u odnosu na isto razdoblje prošle godine – poručuje se, naime, s HRT-a.


Što je bilo prošle godine teško je znati s obzirom da su podaci o gledanosti strogo čuvana tajna, koju malčice otkrije tek Vijeće za elektroničke medije jednom mjesečno. No, ako se pogleda gledanost »emisija pokrenutih tijekom posljednjih mjeseci« ostvarena za njihova emitiranja u tjednu od 6. do 12. studenog, a onda i u tjednu od 13. do 19. studenog, pa se još usporedi s gledanošću što su ih ti formati imali u prvom tjednu svoga emitiranja, vidi se da nepredek nije velik i kada ga ima. 


»U svom filmu«


Emisja »Kod nas doma« u tjednu od 6. do 12. studenog imala je prosječnu gledanost od 2.90 posto. Najviša je bila ona od 3.52 posto, najmanja 2.21 posto. Tjedan od 13. do 19. studenog donio je prosječnu gledanost od 2.59 posto, s najgledanijim uratkom od 3.03. posto i najslabijim rezultatom od 2.21 posto. Usporedi li se to s prvim tjednom emitiranja, prije dva mjeseca, blagi je to pomak s obzirom da je prosječna gledanost bila 2.03 posto, s ‘rekordom’ od 2.42 posto i ‘podbačajem’ od 1.42 posto. 


Talk show Tončice Čeljuske »U svom filmu« 7. studenog je zabilježio 2.8 posto gledanosti u ukupnoj populaciji, odnosno 1.72 posto u u onoj od 18 do 49 godina. Tjedan kasnije rezultati su 3.05 u ukupnoj populaciji, i 1.30 u onoj marketiški potentnijoj. Prvi tjedan emitiranja »U svom filmu« je imala gledanost od 3.58 posto, odnosno 1.68 u populaciji do 18 do 49.


Petar Vlahov i njegov uradak »Oči u oči«, 8. studenog je došao do 1.94 posto u ukupnoj populaciji i do 0.61 posto u onoj od 18 do 49 godina. Tjedan kasnije rezultati su bili 1.58 i 1.08 posto. Prvi tjedan emitiranja emisija je imala 0.98 posto u ukupnoj populaciji i 0.55 u kategoriji 18-49. Kao jedna od emisija koji bi mogle neprezimiti, spominje se »Špica, Riva, Korzo«. U subotu 4. odnosno 11. studenog gledanosti su bile 0,58, odnosno 0.90 posto. Zato će, prema raspoloživim informacijama, i u 2018. godini ići emisija »Dobar dan, Hrvatska«. U tjednu od 6. do 12. studenog prosječna gledanost formatu bila je 1.82 posto, a u tjednu od 13. do 19. studenog 1.89 posto. Prosječna brojka gledanosti prvog tjedan emitiranja iznosila je 1.32 posto. 


Što će ostati, a što će odgovorni skinuti s programa u 2018. ostaje nam tako tek vidjeti. Brojke su za sada taman takve da se da reći kako su u disproporciji s željenim i uloženim trudom. Ili, narodski rečeno, brojke su taman takve da potvrđuju kako je dug i težak put do gledateljskog srca.