Ciklus

Svjetlo na kraju tunela: U Art-kinu počinje Tjedan suvremenog korejskog filma

Dragan Rubeša



Već tradicionalni Tjedan suvremenog korejskog filma počinje u Art-kinu sutra projekcijom »Tunela« u režiji provjerenog Kim Seung-huna, koji se prometnuo u ultimativni korejski blockbuster.


Film je prikazan 2016. u Locarnu na Piazzi Grande pred 8.000 gledatelja, uoči simbolične inauguracije novog tunela St. Gotthard. Paralele ne mogu biti bizarnije, jer je Kimov junak kao klasični izdanak holivudske »disaster movie« retorike, zaglavio u urušenom tunelu. Premda autoru nije stalo do još jedne parabole o korejskom društvu, već su njegove vremenske elipse fokusirane na čistu akciju preživljavanja, s mobitelom koji junaku služi kao jedini kontakt s vanjskim svijetom, ali i ono što je svjetiljka na rudarevoj kacigi (junakovu ženu glumi Doona Bae koju smo upoznali u »Atlasu oblaka« braće Wachowski). Iako će na scenu uz medije stupiti i političari, s razornom završnicom koja igra na sve naše animozitete prema vlastima.


Iznimni »Naš svijet«


Zato je taj isti urušeni korejski tunel nekakav logični nastavak onog istog islandskog tunela u koji ulazi ranjeni Palmasonov junak noseći u naručju unuku u »Bijelom, bijelom danu«. Jer, na kraju svakog (filmskog) tunela ostaje svjetlost. Iako istinski dragulj Tjedna ostaje iznimni »Naš svijet« Yoon Ga-eun, premijerno prikazan na Berlinaleu u sklopu paralelnog programa Generation, što samo dokazuje koliko taj festival poštuje inteligenciju njegovih malih gledatelja. Iako autorica naizgled reciklira klasne teme korejskog filma danas (»Parazit«, »Izgaranje«). Priča je fokusirana na dvije djevojčice koje se zbližavaju tijekom školskih praznika izradom narukvica kao simbolom njihova prijateljstva i laka za nokte od smrvljenih cvjetnih latica. Iako će njihovim povratkom u školske klupe na površinu isplivati sve klasne razlike.


Ljepota dolazi iznutra




Ni ovogodišnji korejski ciklus neće proći bez genijalnog Song Kang-hoa – sada ćemo ga upoznati u povijesnoj drami »Čitač lica« Han Jae-rima. Film je to koji sintetizira autorove ranije preokupacije psihički labilnim likovima, negdje na pola puta između grandiozne i groteskne obiteljske melodrame. Ciklus uključuje i romantičnu dramediju »Ljepota dolazi iznutra« Baek Yong-yaeola, koja igra na rodne identitete u priči o momku koji se svakog jutra budi u tijelu druge osobe.