Predstava

Posljednja ovogodišnja premijera u zadarskom HNK-u: Latinov “Tarzan” oduševio publiku

Davor Mandić

Foto N. Marčev

Foto N. Marčev

Kralja džungle igrao je Alen Liverić, Jane je bila Žana Bumber, a Hijena Dean Krivačić. Glumački trio ispraćen je dugim pljeskom



ZADAR U režiji Matjaža Latina – kao posljednja premijera u ovoj kalendarskoj godini – na sceni zadarskog kazališta izvedena je predstava »Tarzan«, suvremenog slovenskog dramatičara Roka Vilčnika. Radi se o prvom uprizorenju ovog teksta u Hrvatskoj, a sudeći prema reakcijama publike, repertoarni je potez bio pun pogodak.


Matjaž Latin sklon je dramama suvremene tematike, pritom pomalo uvrnutog sadržaja, ali s duhovitim trenucima. U Rijeci je nadasve popularna bila predstava »Bludi« u njegovoj režiji, izvrsno je bila prihvaćena i »Opća bolnica«, a gledatelja nikad nije nedostajalo na reprizama predstave »Zajedno«.


Odlični Liverić


Isti učinak imao je i u Zadru, gdje je prije dvije godine režirao »Ostavljam te«, prema motivima teksta Edwarda Albeeja. I tada je, za jednu od dvije glavne uloge, angažirao Alena Liverića, kojeg je upoznao na prvoj riječkoj režiji, na tekstu »Bludi«. Liverić, koji je već nekoliko sezona Rijeku zamijenio angažmanom u zadarskom HNK-u, zaista je idealan za ulogu Tarzana.

U dramskom tekstu Roka Vilčnika Tarzan je u »najboljim godinama«, što znači da već ima poduži bračni staž i određene probleme sa svojom voljenom družicom Jane. Ljubavni zanos pomalo prelazi u rutinu, Jane čezne za romantikom ali i promjenama, napretkom u standardu življenja, a pritom je i pomalo ljubomorna na Tarzanovu majku-gorilu te Čitu s kojom je odrastao. Bračni razgovori u džungli ne razlikuju se mnogo od onih u bračnim sobama po gradovima, a zaplet nastaje pojavom Hijene, koja nudi Jane ispunjenje svih želja.




Ljubavni trokut nakratko poremeti bračni odnos, ali ga autor ipak vraća sretnom kraju, doduše na današnji, uvrnuti način: Tarzan će pronaći zlato, kupiti džunglu, posaditi jabuke, dovesti struju (i priuštiti Jane sve ono što će je usrećiti), ali svoj će posjed ograditi bodljikavom žicom…


Alen Liverić igrao je Tarzana kao brižnog muža i gospodara džungle, koji nastoji održati ravnotežu između ljudskog roda i životinja, kojima duguje život. Pritom je pokretom i hodom bliže životinjskom svijetu, lako se kreće zrakom po lijanama, a prakticira i svoj legendarni, gromoglasni krik! Ali Liverićev Tarzan je mnogo više od mišićava muškarca kojeg smatraju Kraljem džungle. On je i suptilno biće koje razmišlja, ima svoje strahove, brige… Ukratko, uloga je to koja zahtijeva veliki fizički angažman uz stalnu kontrolu – tjelesnu i mentalnu – pri čemu se Liverić pokazao zaista doraslim svim izazovima role.


Ispunjeno gledalište


Jane, koju tumači Žana Bumber, ljepotica je zamamne vanjštine i ponašanja. Mačkastim hodom i lakim kretanjem po različitim nivoima drvene kuće, ona spretno vlada prostorom, ali ne i Tarzanovim odlukama. Željna promjene, naivno upada u zamku Hijene Mikea – igra ga Dean Krivačić, glumac riječke Hrvatske drame – kojem gotovo uspije odvesti Jane iz džungle. Pritom je Krivačić pokazao raskošnu paletu scenskog izraza, uvjerivši publiku u svoj karakter hijene – istovremeno ukazujući i na osobine koje lako prepoznajemo kod nekih ljudi… U ulozi Impresarija nastupio je Mimi Zadarski, koji je publiku vješto uveo u priču.


Okvir igri glumačke trojke dala je scenografija riječke umjetnice (odnedavna Zadranke) Ljerke Hribar, koja je ispunila pozornicu na svim nivoima, otvarajući dubinu i visinu te stvarajući atmosferu džungle, dok je tradicionalne kostime osmislila Marija Šarić Ban. Glazbu je potpisao Ivan Ivić, scenski pokret Lada Petrovski Ternovšek, a oblikovanje svjetla Frane Papić.Predstava je ispraćena dugim srdačnim pljeskom, a gledalište je bilo ispunjeno i na pretpremijeri prethodne večeri.