Riječki Ex libris

Sa i bez muških organa: Otvorena izložba “Ples slobode” Alema Ćurina

Davor Mandić

Duce i njegov pobočnik na galeriji Ex librisa / Snimio Sergej DRECHSLER

Duce i njegov pobočnik na galeriji Ex librisa / Snimio Sergej DRECHSLER

Eto Bore kao Ducea, Boro se oglasi: »Bona sera, cari amici«. Ostalo je, je li, (pri)povijest, onako kao što je (pri)povijest i sve ono što je Ćurin nekoć radio u Feralu, a sada radi u Novostima



RIJEKA Da su ilustracije Alema Ćurina novinske kolumne za sebe, znademo otkad nam je oči otvorio Boris Dežulović, govoreći na otvaranju izložbe »Ples slobode« prije dva mjeseca na pulskom sajmu knjiga. A znademo i da je Ćurin dio tajnog udruženja za, kako je to opet rekao Dežulović sinoć prigodom otvaranja Ćurinove izložbe u riječkom Ex librisu, uništavanje kredibiliteta Borisa Dežulovića.


Kako to znamo? O tome lijepo govori predgovorni Dežulovićev tekst za rečenu izložbu, pa sve teze nećemo ponavljati, osim one o gomili muških spolnih organa koji su njegova okosnica u Dežulovićevu promišljanju Ćurinove poetike.


Dakle nakon njegova teksta u kojem on o Ćurinu govori u tom kontekstu, a koji će služiti kao tekst za katalog izložbe, Maurizio Ferlin složi izložbu u kojoj nema ni jednog tog, je li, muškog spolnog organa. Ili kako je to plastično onomad rekao Dežulović, pa u Rijeci ponovio: »Više je letećih kuraca u vatikanskoj Sikstinskoj kapeli nego na pulskoj izložbi.«


Riječki leteći, je li, muški spolni organ, snimio Sergej DRECHSLER


Riječki leteći, je li, muški spolni organ, snimio Sergej DRECHSLER





Pa kad Dežulović na otvorenju pulske izložbe autoironijski prepriča tu zgodu, uz sijaset sličnih, Ćurin mu za riječku i opet uvali taj, je li, rečeni muški spolni organ, tako što ga uvrsti u riječki postav, pa sad Dežulović i opet mora autoironijski propitivati svoj drugi tekst, onaj u kome na izložbi nema ni jednog tog rečenog organa.


Jesmo, zakomplicirali smo malo ovu štoriju, ali drugo nam nije ostalo nakon ponovnog susreta i s izložbom i s veselim Dalmošima. Jer eno ih na galeriji Ex librisa, gdje pozdravljaju puk i govore o promjenama koje je riječka izložba doživjela u odnosu na pulsku i taman kad pomislimo, eto Bore kao Ducea, Boro se oglasi: »Bona sera, cari amici«. Ostalo je, je li, (pri)povijest, onako kao što je (pri)povijest i sve ono što je Ćurin nekoć radio u Feralu, a sada radi u Novostima.


Sva je sreća da nam se na kraju obratio i standardno rječiti autor i objasnio sve što nam je trebalo objasniti.


»O slikama neću, i hvala lipa«, rekao je i odjahao u legendu.


Alem Ćurin, izložba


Alem Ćurin, izložba ‘Ples slobode’, snimio Sergej DRECHSLER



Alem Ćurin, izložba


Alem Ćurin, izložba ‘Ples slobode’, snimio Sergej DRECHSLER



Alem Ćurin, izložba


Alem Ćurin, izložba ‘Ples slobode’, snimio Sergej DRECHSLER