Bogato iskustvo

Branko Lustig održao predavanje u Zagrebu: Što mora imati svaki blockbuster?

P. N.

Snimio Denis LOVROVIĆ

Snimio Denis LOVROVIĆ

Za razliku od Amerike gdje uočava strast gledanja filmova i uživljavanja u filmske scene, smatra da u Hrvatskoj ljudi zbog zaokupljenosti problemima puno manje gledaju i doživljavaju filmove, a oni bi upravo trebali služiti za odmak od svakodnevnih problema te na neki način olakšavati život



Oskarovac Branko Lustig koji je uvršten na listu 50 najznačajnijih filmskih producenata svih vremena u prostorima Europskog doma Zagreb održao je u utorak predavanje članovima Hrvatskog akademsko-poslovnog kluba (HAPK), prenijevši svoja bogata iskustva iz svijeta filmske produkcije – od Jadran filma pa sve do Hollywooda.


Lustig tvrdi da Hrvatsku u svijet filma većih svjetskih razmjera neće uvesti korištenja interesantnih lokacija i prirodnih ljepota u scenama filmova kao što su Winnetou, Igre prijestolja i sl. To će privući turiste. U svjetske filmske razmjere mogu nas dovesi samo mladi ljudi s dovoljno volje, talenta i upornosti.


Za blockbuster je bitan izvrstan scenarij u vidu teksta kojeg ljudi ne mogu prestati čitati, dobar poznati glumac oko kojeg postoji medijska pompa i režiser velikog srca koji će pričom ganuti publiku, kaže Lustig. Film mora imati dušu i “ono nešto”, u vidu ljubavne priče i/ili mogućnosti poistovjećivanja s glavnim likom koji nosi radnju filma. Svoj uspjeh svjetskih razmjera pripisuje sreći, te postojanju snage i jake volje da završi započeto, istom upornošću kojim je nekoć uspijevao prebroditi užase nacističkih logora, preživjeti i stoga pobijediti. 




Ostavivši dojam kod Stevena Speelberga, ispričavši mu svoju životnu priču, postao je producent Schindlerove liste, i Oskarovac po prvi put. U suradnji s Ridley Scottom, za produkciju Gladiatora zaslužio je i drugi zlatni kipić.


Za razliku od Amerike gdje uočava strast gledanja filmova i uživljavanja u filmske scene, smatra da u Hrvatskoj ljudi zbog zaokupljenosti problemima puno manje gledaju i doživljavaju filmove, a oni bi upravo trebali služiti za odmak od svakodnevnih problema te na neki način olakšavati život. Na pitanje o novim tehnologijama tvrdi da one unose brzinu, ljudi gledaju filmove svugdje i u svako vrijeme – ali Lustig misli da se time s filma skida čarolija.


Ne možemo si priuštiti platiti milijune i desetke milijuna USD za honorare mega glumačkim zvijezdama kao što je Russell Crow ili Denzel Washington, ali svakako možemo napraviti značajne male pomake u razvoju filmske industrije kod nas u smislu promicanju znanja, povezivanju i širenju značajnih kontakata – uložiti trud, znanje i entuzijazam na svim razinama, od državnih (Ministarstvo kulture), lokalnih pa do privatnih inicijativa. Mnogobrojni su izvrsni filmski radnici iz Hrvatske (glumci, scenski radnici, tehničari…) koje je Lustig često angažirao, što je još jedan dokaz da kvalitetni i entuzijastični kadar postoji samo ga treba prepoznati i poticati.