Skupština osnažila ugovor

Komadina: Volio bih vidjeti da Lošinj i Rijeka ne podrže projekt Ryanair

Tihana Tomičić

Preuzeli smo rizik jer smo smatrali da je ugovor s Ryanairom prevažan za aerodrom Krk. A volio bih vidjeti onoga tko neće potpisati ovaj aranžman koji će nam na Krk dovesti gotovo 30.000 novih putnika godišnje, rekao je Komadina



RIJEKA – Kompletna županijska opozicija vratila se danas u klupe regionalnog parlamenta, čime je prevladana kratkotrajna politička kriza koja je izbila prošloga tjedna nakon sukoba oko mreže srednjih škola.


Župan Zlatko Komadina uspio je primiriti strasti i održana je sjednica na kojoj su sve odluke donesene -jednoglasno.


To znači da je županu Skupština konačno dala suglasnost na prijedlog zajedničkog udruživanja sredstava u Turističku zajednicu PGŽ za sufinanciranje udruženih tržišnih aktivnosti sa svrhom poticanja zračnog prometa u Zračnoj luci Rijeka, ili u prijevodu – za potpis petogodišnjeg ugovora kojim se uspostavlja suradnja s niskobudžetnim avio prijevoznikom Ryanairom s linijom za London, kao i drugim prijevoznicima za ukupno šest novih linija.




No, župan Komadina je objasnio kako je ugovor već potpisan prošlog tjedna, jer je bilo: uzmi ili ostavi, i nije bilo vremena čekati drugi dio zasjedanja Skupštine. Dapače, župan je održao lekciju i svima ostalima u lancu odlučivanja oko revitalizacije prometa u Zračnoj luci Rijeka:


– Dao sam kao predsjednik Turističke zajednice nalog direktorici Gordani Medved da potpiše ugovor, jer je situacija bila stani-pani. Dakle, preuzeli smo rizik jer smo smatrali da je ugovor s Ryanairom prevažan za aerodrom Krk, i sada imamo i vašu suglasnost. A volio bih vidjeti onoga tko neće potpisati ovaj aranžman koji će nam na Krk dovesti gotovo 30.000 novih putnika godišnje – rekao je Komadina.



– Drago nam je što je Županija na koncu prihvatila naše primjedbe o mreži škola, i uvažila zahtjeve Sušačke gimnazije i Škole za primjenjenu umjetnost, te da će se održati sastanak na kojem će se prijedlog nove mreže škola ponovno razmotriti. No, to smo i očekivali od župana Komadine, koji obično uvijek uvažava konstruktivne argumente – izjavila je nakon sjednice čelnica kluba vijećnika PGS-a dr. Ines Strenja-Linić, komentirajući prošlotjedne sukobe oko mreže škola.



To se odnosi na Grad Mali Lošinj, Grad Rijeku, ali i sve druge u lancu od oko 50 sudionika u ovom projektu, objasnio je župan nakon što je Đurđica Šimičić (HDZ) upitala što ako jedinice lokalne samouprave ne budu imale dovoljno novaca da financijski prate projekt, te nakon što je Mario Alempijević (Akcija mladih) pitao može li se u situaciji kad je riječki budžet pred bankrotom i bilježi dug od skoro 150 milijuna kuna, očekivati da svi poprate Komadinin projekt. Tim više što je, kad se preračuna, Grad Rijeka u zadnjih deset godina u aerodrom koji nosi njegovo ime godišnje ulagao – 1.250 kuna!


Župan je objasnio da su u pokretanju novih šest linija za London, Skandinaviju, Rusiju i Rumunjsku sa više različitih avio prijevoznika pozvane da sudjeluju sve lokalne turističke zajednice u PGŽ te svi gradovi i općine na moru, te je dodao da očekuje da se prevladaju »primorske svađe« između Lošinja i Opatije, ili Crikvenice i Raba, te da svi podrže projekt koji, kad se podijeli na pedesetak sudionika, i nije skup – tako Županija mora osigurati oko 50.000 eura u 2011. godini.


– Nitko mi ne može reći da nema novaca, kad je ovako velik zajednički interes u pitanju. Svi moraju sudjelovati, i hotelijeri, i lokalne jedinice koje nas mogu odbiti samo ako to bude njihova politička odluka, a tada će nam sve biti jasno. Jer, neće nam avioni dolaziti ako svi ponešto ne platimo – poručio je župan gradonačelnicima Lošinja i Rijeke, mada je dodao da mu je prihvatljivo da Rijeka, ako tako želi, sufinancira samo program s Ryanairom, a ne svih šest linija.


Iako je i na današnjoj sjednici u zraku bilo dosta napetosti između vladajućih i opozicije, a posebno se gledalo hoće li predsjednik Skupštine Marinko Dumanić dati riječ svima koji zatraže repliku – što je on i učinio, svi su se složili u jednom: Zračnu luku Rijeka treba reanimirati, udahnuti joj život, staviti je na infuziju, kako je rekao Mario Alempijević.


Sve vijećnike naročito smeta što većinski vlasnik aerodroma, a to je država, godinama ne ulaže ni u tehnološku obnovu ni u nove linije, dok se istodobno zadarski aerodrom pod patronatom ministra Božidara Kalmete razvio i prestigao mnoge druge.


– Naravno da smo morali žurno reagirati, inače ode Ryanair u Zadar… Žalosno je samo što u ovoj državi moraš postati ministar da bi riješio aerodrom – zaključio je župan Komadina, najavljujući – možda – i vlastitu ministarsku budućnost.