Krivo smo računali

Zanimljivo otkriće: Merkur je najbliži Zemlji, ali i svakom drugom planetu Sunčevog sustava

P. N.

Izvor: NL/Arhiva

Istraživači su predstavili svoje rezultate ovog tjedna u časopisu ´Physics Today´. Objašnjavaju da naše metode izračuna koji je planet “najbliži” previše pojednostavljuje materiju, ali to nije jedini zaključak.

“Merkur je najbliži susjed, u prosjeku, svakom od ostalih sedam planeta u Sunčevom sustavu”, napisali su.

Naše pogrešne predodžbe o tome koliko su planeti međusobno blizu dolazi od načina na koji obično procjenjujemo udaljenosti do drugih planeta. Obično izračunavamo prosječnu udaljenost od planeta do Sunca. Prosječna udaljenost Zemlje je jedna astronomska jedinica (AU), dok je Venera oko 0,72 AU. Ako oduzmete jedan od drugog, izračunavate prosječnu udaljenost od Zemlje do Venere kao 0,28 AU, najmanju udaljenost za bilo koji par planeta, prenosi Gizmodo.

No, trio istraživača shvatio je da to nije točan način izračunavanja udaljenosti do planeta. Naposljetku, Zemlja provodi jednako toliko vremena na suprotnoj strani svoje orbite od Venere, tako da je udaljena 1,72 AU. Samim time, potrebno je izračunati udaljenost između svake točke na orbiti jednog planeta i svake točke duž orbite drugog planeta. Istraživači su proveli simulaciju na temelju dvije pretpostavke: da su orbite planeta približno kružne, te da njihove orbite nisu bile pod kutom u odnosu jedna na drugu.

Otkrili su da je Merkur planet koji je najbliži Zemlji najviše vremena u prosjeku, ali i svakom drugom planetu Sunčevog sustava. Plutonova orbita ne funkcionira s njihovim pretpostavkama, ali to ionako nije planet, kako ga je definirala Međunarodna astronomska unija.