Genetsko istraživanje

Prvi Europljani bili su – crnci

Hina

Ovi rezultati iznenadili su znanstvenike koji su vjerovali da su prvi Europljani bili svijetle puti, prenosi BBC

LONDON Drevni Europljani, koji su prije sedam tisuća godina lovili i skupljali hranu, bili su tamnoputi i tamnokosi s plavim očima, pokazalo je genetsko istraživanje.

Ti rezultati iznenadili su znanstvenike koji su vjerovali da su prvi Europljani bili svijetle puti, prenosi BBC.

Rezultati istraživanja, koje je vodio Insitutut za evolucijsku biologiju u Barceloni, objavljeni su u časopisu Nature.

Voditelj istraživanja dr. Carles Lalueza-Fox kaže: »Jedno je objašnjenje da se svjetlija boja kože razvila mnogo kasnije nego se vjerovalo«.

Dva kostura lovaca i sakupljača hrane otkrivena su u spiljama planina u sjeverozapadnoj Španjolskoj 2006. Hladni i tamni spiljski uvjeti osigurali su dobru očuvanost ostatka i znanstvenici su uspjeli izdvojiti DNK iz zuba jednog od dvojice muškaraca i izraditi njegov genom.

Tim je utvrdio da su prvi Europljani genetski najsličniji ljudima iz Švedske i Finske. No dok su njihove oči bile plave, kosa je bila crna ili smeđa a koža tamna.

»Taj je rezultat bio neočekivan«, kaže dr. Lalueza-Fox.

Znanstvenici su vjerovali da su prvi Europljani postali svijetli vrlo brzo po dolasku iz Afrike prije 45 tisuća godina.

»Vjerovalo se da je to nešto što se događa kao odgovor na odlazak iz Afrike na područja na kojima je nisko ultraljubičasto zračenje i trebate u svojoj koži stvarati vitamin D. Vaša koža vrlo brzo postaje svjetlija«, kaže Lalueza Fox.

»Očito je da nije bio takav slučaj jer je ovaj čovjek obitavao u Europi već 40 tisuća godina i još je imao tamnu kožu«.

To sugerira da se svijetla koža razvila u posljednjih sedam tisuća godina.