Nessie

Pronašli fosil star 70 milijuna godina. Znanstvenici sumnjaju da se radi o pretku popularne Nessie

Portal Novilist.hr

FOTO/Wikimedia Commons

Lovci na fosile tvrde da su pronašli kosti velikog, antičkog morskog bića, koje neodoljivo podsjeća na čudovište iz Loch Nessa.

Istraživači su fosil pronašli na Antarktici, a vjeruju da je star oko 70 milijuna godina. Fosil upućuje na to da je životinja bila dugačka oko 12 metara, a teška približno 15 tona. Predstavlja najveći ikad pronađeni primjer reptila iz obitelji elazmosaura, prenosi Unilad.

Istraživači vjeruju da je ova životinja dugačkog vrata plesiosaur (red morskih gmazova koji su se pojavili krajem trijasa), koji je preživio u vrijeme kada su dinosauri nestali.

Zahvaljujući dugačkom vratu, neki ljudi predlažu da će životinja pružiti uvid u porijeklo mita o čudovištu iz Loch Nessa, popularno nazvanom Nessie.

Istraživači već dugo nagađaju je li Nessie zapravo preživjeli sauropod (grupa dinosaura koju karakterizira dugačak vrat i rep, a malena glava).

Pronađeni fosil antičkog reptila koji je plivao tijekom razdoblja Krete, sada je najkompletniji antički fosil ikada pronađen na Antarktici.

Ekipa koja je otkrila veliki fosil, vjeruje da pripada vrsti zvanoj elazmosaur, ali potrebna su daljnja istraživanja da bi se teorija potvrdila.

Paleontolog José O’Gorman (CONICET) za National Geographic kaže:

„Godinama je to bio misterij. Nismo znali jesu li to elazmosauri ili ne. Bili su poput neke čudne vrste plesiosaura koje nitko nije poznavao“, prenosi Unilad.

Zanimljivo je da ovo otkriće zapravo datira iz 1989. godine, kada je na otoku Seymour fosil otkrio William Zinsmeister (Purdue University). U to vrijeme, istraživački tim nije imao dovoljno sredstava da iskopa čitav fosil. Situacija se promijenila 2012. godine kada se u priču upetljao tim s argentinskog Instituta (na Antarktici). Zajedno su uspjeli iskopati čitav kostur 2017. godine.