Smrznuta glava

Pronađena glava vuka stara 40 000 godina: Izgleda puno drugačije od današnjih vukova

Portal Novilist.hr

FOTO/Reuters

Glava je predana Akademiji znanosti, gdje su istraživači pomoću uzoraka i podataka pomoću kolega iz Japan i Švedske utvrdili starost od 40 tisuća godina.

Glava vuka koji je uginuo prije otprilike 40 tisuća godina, pronađena je u Sibiru. Zbog hladnih uvjeta, ostatci su toliko dobro očuvani, da su krzno, zubi, tkivo i čak mozak, netaknuti, prenosi Guardian.

Pavel Yefimov, lokalni stanovnik, otkrio je glavu veću od one današnjeg vuka,  prošlog ljeta kraj rijeke Tirekhtyakh blizu polarnog kruga na području Jakutske.

Švedski paleontolog, Love Dalén, za Washington Post kaže da je pronađena glava slučajno otkriće jer je Yefimov zapravo tražio kljove od mamuta. Kada je pronašao vučju glavu, donio ju je u kamp gdje je Dalén s kolegama znanstvenicima snimao dokumentarni film.

Glava je predana Akademiji znanosti, gdje su istraživači pomoću uzoraka i podataka pomoću kolega iz Japana i Švedske utvrdili starost od 40 tisuća godina.

Glava je podvrgnuta plastinaciji, tehnici zamjene vode i masti plastikom koja sprečava propadanje i čuva tkivo u znanstvene svrhe.

“To je fiksacija kemijskim sredstvima, da se krzno ne bi oslobodilo i da bismo ga mogli držati odmrznutim”, rekao je Valery Plotnikov, jedan od akademskih znanstvenika.

FOTO/Reuters