Period Ediakarij

Pronađen najstariji poznati životinjski fosil prozvan Svetim gralom paleontologije

P. N.

YouTube screenshot

Novo otkriće sugerira da su i prije kambrijske eksplozije postojale životinje koje su bile većih dimenzija.

Znanstvenici su potvrdili da su u ruskim stijenama pronašli očuvan ovalni oblik koji se smatra životinjskim fosilom.

Smatra se da su životinjski oblici u periodu Ediakarij (prije 558 milijuna godina) bili prva velika višestanična bića, ali da su toliko različita od bilo čega danas živoga da je njihov identitet ostao misterij, piše The Independent.

Stručnjaci su već prije predložili kako bi metar dugo biće iz tog razdoblja, pod nazivom dickinsonia, moglo biti divovska ameba ili gljiva, a sada je preko fosila poznato da su istraživači otkrili tragove kolesterola, masti koja je jasan pokazatelj životinjskog podrijetla.

Rješenje misterija

Smatra se kako su velike životinje na zemlji počele prevladavati oko vremena kambrijske eksplozije, 541 milijun godina prije Nove ere.

Novo otkriće sugerira da su i prije postojale životinje koje su bile većih dimenzija.

Znanstvenici kažu da se bore već više od 75 godina s time što točno dickinsonia predstavlja, a sada je jasnije da se radi o životinji iz Ediakarija, ujedno i rješenju misterija koji se naziva paleontološkim Svetim gralom.