Važno otkriće

Presitižni Nature Physics objavio rad hrvatske znanstvenice Ane Sunčane Smith

Vedrana Simičević

Ana Sunčana Smith

Istraživanje je provedeno sa suradnicima s Friedrich Alexander Sveučilišta Erlangen – Nürnberg, te sa Sveučilišta u Stuttgartu, Würzburgu i Marseilleu i Helmholtz Instituta u Jülichu

ZAGREB – Ugledni časopis Nature Physics objavio je rezultate istraživanja grupe prof. dr. sc. Ane Sunčane Smith s Instituta Ruđer Bošković kojim je objašnjeno kako dolazi do međustaničnih međudjelovanja i koji mehanizmi drže žive stanice zajedno.

Radi se o potpuno novim spoznajama o dosad nepoznatoj fiziološkoj ulozi nedavno otkrivenih aktivnih fluktuacija u staničnim membranama.

Osnovna motivacija rada, pojasnili su s IRB-a, bila je istražiti i bolje razumjeti proces adhezije koji stanice u živom tkivu drži na okupu, a njegova važnost posebno dolazi do izražaja kad se ovaj proces poremeti što se, primjerice, događa kod tumora.

Grupa predvođena hrvatskom znanstvenicom dala je svoj teorijski doprinos te predvidjela, simulirala i objasnila, a u suradnji s eksperimentalnim dijelom suradnika mjerenjima potvrdila kako proces stvaranja i odvajanja staničnih kontakata ne ovisi o detaljima međudjelovanja između proteina, nego isključivo o fizičkim efektima u membrani u njihovoj okolini.