Novo istraživanje

Poseban eksperiment: Zamrznute LEGO kockice otkrile svoju novu funkciju

P. N.

Foto Flickr

Po prvi put ikada, LEGO je svoje popularne kockice stavio na najveće moguće hlađenje u eksperimentu koji otkriva njihovu novu funkciju, prenosi SciTechDaily.

Posebna svojstva LEGO kockica mogla bi biti korisna u razvoju kvantnog računanja, prema istraživanju tima fizičara na Sveučilištu Lancaster. Oni su odlučili smjestiti kockice u hladnjak za razrjeđivanje u kojemu je moguće doseći oko minus 273 celzijevih stupnjeva.

Rezultati, objavljeni u časopisu Scientific Reports, iznenadili su mnoge, kao i same istraživače.

– Naši rezultati su vrlo značajni jer smo otkrili da stezanje između LEGO blokova uzrokuje da se LEGO strukture ponašaju kao izuzetno dobar toplinski izolator na kriogenim temperaturama. Ovo je vrlo poželjno za građevinske materijale koji se koriste za dizajniranje opreme poput hladnjaka za razrjeđivanje – rekao je dr. Dmitry Zmeev, glavni istraživač u timu.

Hladnjak za razrjeđivanje izumljen je još prije 50 godina, a nalazi se u središtu globalne industrije vrijedne više milijardi dolara i presudan je za rad moderne eksperimentalne fizike i inženjerstva, uključujući razvoj kvantnih računala.

Korištenje LEGO kockica umjesto čvrstih materijala koji se trenutno koriste, znači da bi se bilo koji budući toplinski izolator mogao proizvesti uz znatno smanjene troškove.

Sljedeći korak je, kažu istraživači, dizajniranje i 3D ispis novog toplinskog izolatora za sljedeću generaciju hladnjaka za razrjeđivanje.