Analizirani fosili

Paleontolozi indetificirali novu vrstu dinosaura na obali Viktorije

P. N.

Izvor: Unsplash

Galleonosaurus dorisae je drugi dinosaur tog tipa koji je identificiran sa 125 milijuna godina starih kamenih platformi jugoistočno od Melbournea.

– Milijunima godina prije ovo je područje bilo bujna šumovita riftska dolina s lancem vulkana dugim 4000 kilometara, rekao je paleontolog Matthew Herne sa Sveučilišta New England.

“To je izgubljeni svijet. Ništa od toga nije dostupno ili očigledno, osim fosila, a jedino mjesto na kojem možemo pristupiti ovim fosilima je južna obala Viktorije”, dodao je Herne.

Dr. Herne i kolege proveli su posljednjih 10 godina pažljivo analizirajući fosile s područja Flat Rocksa u blizini Inverlocha koje su prikupili drugi paleontolozi i volonteri tima Dinosaur Dreaming.

Analiza fosila, objavljena u časopisu Journal of Palaeontology, ukazuje da je Galleonosaurus pripadao velikoj skupini biljojeda poznatih kao ornithischian, odnosno, ptičji dinosaurus.

Ti dinosauri imaju kukove koji nalikuju suvremenim pticama, a paleontolozi su ustvrdili da su bili prilično okretni i hodali na dvije noge, živjeli su oko rubova jezera i velikih rijeka na tom području.

“Čini se da je Galleonosaurus nesumnjivo usko povezan s čak četiri ili pet drugih vrsta koje izgledaju pomalo slično i slične veličine, ali se razlikuju po anatomiji čeljusti i zuba”, rekao je Herne.

Tim je koristio 3D tehnike mikro CT skeniranja kako bi analizirao zub i pet čeljusnih kostiju različitih veličina, piše ABC News.

Različite veličine ukazuju da su dinosauri bili u različitim fazama razvoja. Čeljusti su se razlikovale od onih Qantassaurus intrepidusa koji je otkriven prije 20 godina.

“Čini se da je Qantassaurus imao mnogo jaču, snažnu čeljust. Galleonosaurus je imao ´finije crte lica”, zaključio je Herne.