Znanstvenici razvili algoritam

Novi test DNK može predvidjeti seksualnu orijentaciju muškarca

Hina

Foto Reuters

"Po našim spoznajama, ovo je prvi primjer modela koji predviđa seksualnu orijentaciju temeljeno na molekularnim markerima", rekao je vodeći autor studije Tuck Ngun s kalifornijskog sveučilišta

BALTIMORE – Znanstvenici kažu da su razvili test kojim se može predvidjeti hoće li muško dijete biti homoseksualno ili heteroseksualno.

Test uključuje korištenje algoritma sposobnog da identificira uzorke DNK metilacije u devet regija ljudskog genoma koji bi mogli biti povezani sa seksualnom orijentacijom. Rezultati su nedavno predstavljeni na godišnjem sastanku Američkog društva za humanu genetiku u Baltimoreu.DNK metilacija je molekularna modifikacija DNK koja kontrolira ekspresiju gena. Takve modifikacije mogu potaknuti faktori u okolišu, poput izloženosti kemikalijama, stresu, prehrani i vježbi.“Po našim spoznajama, ovo je prvi primjer modela koji predviđa seksualnu orijentaciju temeljeno na molekularnim markerima”, rekao je vodeći autor studije Tuck Ngun s kalifornijskog sveučilišta.Ranija istraživanja upućivala su na to da nečija seksualnost može ovisiti o aktivnosti određenih gena, a ova, koju su doktor Ngun i njegovi kolege temeljili na proučavanju jednojajčanih muških blizanaca, nadograđuje tu tezu.Unatoč tome što jednojajčani blizanci imaju identičnu genetsku sekvencu, samo su u 20 posto slučajeva oba brata homoseksualci, što je znanstvenike navelo da moguće čimbenike za seksualnu orijentaciju potraže u promjenama DNK.“Uvijek je bila zagonetka zašto se jednojajčani blizanci, koji dijele sve gene, razlikuju u homoseksualnosti”, rekao je profesor Tim Spector s Kraljevskog koledža u Londonu. “Epigenetske razlike su jedan očigledan razlog i ova studija to dokazuje”.Znanstvenici su proučili 47 parova jednojajčanih blizanaca. U 37 parova jedan je brat bio homoseksualac, drugi heteroseksualac, a u ostalih deset, koji su služili kao kontrolna skupina oba su brata bili homoseksualci.Kako bi si pomogli u otkrivanju koji se uzorci DNK metilacije mogu povezati sa seksualnom orijentacijom, znanstvenici su razvili algoritam pomoću kojeg su proučili 400 tisuća različitih podataka i iz toga identificirali devet malih regija ljudskog genoma iz kojih se može predvidjeti je li blizanac homoseksualac ili je hetero. Test im radi sa 70 posto točnosti. “Ranija istraživanja idenitificirala su šire regije kromosoma koje su upletene u seksualnu orijentaciju, a mi smo to uspjeli definirati na razini osnovnog para”, rekao je Ngun. “Seksualna privlačnost temeljni je dio naših života, ali nije nešto o čemu mnogo znamo na genetskoj i molekularnoj razini. Nadam se da će ovo istraživanje pomoći u tome da se bolje razumijemo i znamo zašto smo to što jesmo”, dodao je Ngun.Znanstvenici će sada istražiti točnost svog algoritma na općenitijoj populaciji muškaraca.