Životu na 2008 TC3 ne smeta arsen i 1100 stupnjeva

Meteor s organskim spojevima koji tamo nisu smjeli preživjeti

Jasmin Klarić

Život je spreman izboriti se za sebe i na najnevjerojatnijim mjestima

Čini se da život u svemiru može nastati na mnogo neočekivanijim mjestima nego se to mislilo do prije samo mjesec dana. Naime, nakon otkrića bakterija u jezeru u istočnoj Kaliforniji koje visoko otrovni arsen ugrađuju u svoj DNA umjesto fosfora za kojeg se smatralo da je nužan sastojak za razvoj života, NASA-ini znastvenici prije nekoliko otkrili su aminokiseline na uzorcima meteora.

Prisustvo aminokiselina, jednog od najosnovnijih organskih materijala, na ostacima meteora i nije neka novost, no u slučaju meteora 2008 TC3, međutim, radi se o velikoj vijesti, budući da je on nastao od asteroida na kojem su temperature prelazile tisuću stupnjeva, što je toplina koja topi i željezo, a kamoli krhke spojevi poput aminokiselina od kojih bi se jednog dana mogao razviti život.

No, aminokiseline na 2008 TC3 su preživjele i 1100 celzija i niz sudara s drugim asteroidima, te se, survale na zemlju u listopadu pretprošle godine u Sudanu. Istraživački tim NASA-e kojeg vodi Daniel Glavin isključio je mogućnost da su aminokiseline na ostacima metora nastale zemaljskom kontaminacijom, jer se po svojoj strukturi razlikuju od onih kakve nastaju na našem planetu.