Zanimljiva teorija

Halo pogon: Astronom predlaže da ispaljujemo lasere u crne rupe kako bi putovali Svemirom

Portal Novilist.hr

FOTO/PIxabay

Iako zvuči kao tema novog znanstveno-fantastičnog filma, radi se o idejama jednog astronoma

U članku objavljenom u časopisu asXiv, David Kipping, astronom iz Kolumbije objasnio je zanimljiv prijedlog. Navodi da bi  međuzvjezdana letjelica mogla ispaliti lasere na gravitacijsko ogledalo brze crne rupe u sustavu binarnih crnih rupa. Kada se novonastali fotoni iz lasera vrate, mogli bi ih ponovno apsorbirati i pretvoriti svu tu dodatnu energiju u zamah, prenosi NBC News. Ideja se temelji na futurističkoj nadogradnji tehnike koju je NASA koristila desetljećima.

Takozvani “halo pogoni” bi imali ograničenja. U određenom bi se trenutku letjelica tolikom brzinom udaljila od crnih rupa, da ne bi stigla apsorbirati dovoljno svjetlosne energije za stvaranje dodatne brzine. “Problem je moguće riješiti pomicanjem lasera sa svemirskog broda i na obližnji planet”, istaknuo je astronom Kipping.

Isto bi se ostvarilo preciznim usmjeravanjem lasera tako da izlazi iz gravitacije crne rupe da bi pogodio svemirski brod. Ali, bez ponovne apsorpcije laserskog svjetla, planet bi morao neprestano sagorijevati gorivo da bi generirao nove zrake, te bi se na kraju smanjio.

“Civilizacija možda koristi ovakav sustav za navigaciju Mliječnom stazom upravo sada” napisao je Kipping, a prenosi NBC News.

“Sigurno ima dovoljno crnih rupa. Ako je tako, ta civilizacija možda iscrpljuje toliko zamaha iz crnih rupa da bi se zabila u njihove orbite, a mi bismo mogli otkriti znakove vanzemaljske civilizacije od ekscentričnih orbita binarnih crnih rupa. I ako ne postoji nijedna druga civilizacija koja to radi možda bi čovječanstvo moglo biti prvo”, stoji u teoriji astronoma Kippinga.