Virgin Mary

Akvarijska ribica prvi put “rodila” na carski rez. No to nije jedino što je šokiralo znanstvenike

Portal Novilist.hr

FOTO/Stickleback fish, Flickr

Malena je ribica carskim rezom na svijet donijela 54 zdrava embrija, a čitava je priča vrlo neobična.

Ekspedicija istraživača Sveučilišta Nottingham, uhvatila je “djevicu” Mary na jednoj od ekspedicija. Kad su je stavili u akvarij, znanstvenici su otkrili da je ribica (stickleback) trudna. Dogodilo se nešto što znanstvenici nikad u povijesti nisu zabilježili – ženka je u sebi nosila oplođena jajašca, javlja Telegraph.

Uobičajen proces polaganja jajašaca, događa se tako da mužjak – partner, gradi gnijezdo. Nakon toga “mami” ženku da polegne svoja jaja u gnijezdo, nakon čega ju otjera i zatim oplodi stanice. Mužjak je zaštitnički nastrojen i stoga čuva jajašca dva tjedna dok se ne izlegnu.

No, u ovom su slučaju znanstvenici otkrili da Mary nosi oplođena jajašca, koja su spremna da se izlegnu. S obzirom da to da bi takav rasplet događaja malenu ribu ubio, znanstvenici su je uspavali, pa su doktori obavili carski rez. Nakon uspješnog zahvata, na svijet su stigla 54 embrija.

“Bili smo šokirani onim što smo našli kad smo pregledali Mary u našem laboratoriju. Izgledala je kao obična riba koja polaže jaja, stoga nismo mogli vjerovati da je razvila embrije unutar jajnika. Ovo je nečuvena situacija u povijesti vrsta koje polažu jajašca. Embriji su zdravi, nisu deformirani i živjet će normalan život”, rekla je doktorica Laura Dean za Telegraph.

Znanstvenici su zatim krenuli s istraživanjem kako je došlo do ove neobične trudnoće. Testirali su potomke da provjere jesu li klonovi majke. Na veliko iznenađenje, pronašli su različite vrste gena. Ovo otkriće je značilo da je u nekom trenutku Mary ipak imala muškog partnera. Istraživači su zatim dali neobično objašnjenje oko toga što se dogodilo.

“Naša je teorija da su spermiji na neki način uspjeli oploditi jajašca, koja su se zatim razvila u embrije s dva roditelja. Vjerojatno se dogodilo da je Mary polagala jajašca u gnijezdu gdje je druga ženka to već učinila. Jajašca druge ženke su vjerojatno bila prekrivena spermom od strane njezinog partnera. Nekako se dogodilo da je Mary došla u kontakt sa spermom, vrlo vjerojatno kroz jajovode. Na taj su se način oplodila jajašca, a ona ih nikad nije izlegla”, objasnila je doktorica Dean neobičnu situaciju, za Telegraph.

“Iako ovo gotovo slučajno otkriće otkriva rijedak fenomen, može nam pomoći da otkrijemo velike promjene koje su se dogodile kroz život. Većina životinja polaže jaja, ali neke (poput većine sisavaca) zadržavaju oplođene stanice i zatim rađaju živa bića. Tijekom evolucije, ovo se čini kao užasno teška stvar za postići, ali ova je jedna mala ribica to učinila gotovo sama”, rekao je sveučilišni profesor biologije, Andrew MacColl, za Telegraph.