Borba protiv "clickbaita"

YouTube kreće u izmjene glede mjerenja uspjeha videa, ali nisu sigurni kako će to ostvariti

Portal Novilist.hr

FOTO/Picpedia

FOTO/Picpedia

Neki kanali su izgubili milijune dolara u prodaji oglasa nakon što je YouTube uklonio oglase s videozapisa za koje se smatralo da su upitni.



YouTube planira mijenjati način na koji se mjeri uspjeh videa objavljenih na njihovom kanalu, ali imaju maleni problem. Ne znaju na koji način bi to ostvarili. Googleova divizija je uvela dva nova interna mjerna podatka u posljednje dvije godine, za mjerenje uspješnosti videozapisa, prenosi LA Times. 


Jedan mjeri ukupno vrijeme koje posjetitelji provode na YouTubeu uključujući komentare koje objavljuju i čitaju. Drugi pokazivač je „kvalitetno vrijeme gledanja“ – statistika s plemenitim ciljem – otkriti sadržaj koji postiže nešto konstruktivnije od toga da su korisnici samo „prilijepljeni“ za ekrane.


Izmjene bi trebale nagraditi videozapise koji su prihvatljiviji oglašivačima i široj javnosti te pomoći YouTubeu da odvrati sa sebe kritike o tome da je njihova usluga „ovisna i nagriza društvo“. Stvaranjem pravilnih komponenti za uspjeh, mogli bi se marginalizirati videozapisi koji su neprimjereni ili popularni unutar malene (ali aktivne) zajednice s ekstremističkim pogledima.


Borba protiv “clickbaitova”




YouTube (poput ostalih iz Alphabet Inc. Googlea) koristi korporativne dijagrame kao ciljne objave za većinu poslovnih i tehničkih odluka. Kanal je organizirao vlastiti servis i poslovni model prema jedinici koja „mjeri vrijeme gledanja“. Glasnogovornica objašnjava da je promjena potrebna zbog smanjenja „clickbaitova“.


Kritičari unutar i izvan kompanije tvrde da je fokus na tome koliko dugo netko nešto gleda, stvorio mnoštvo videozapisa uvrjedljivog sadržaja, prenosi LA Times.


Rukovoditelji su nedavno počeli govoriti o nagrađivanju sadržaja temeljenog na rubrici odgovornosti. Tvrtka je “vidjela da loše akcije nekoliko pojedinaca mogu negativno utjecati na cjelokupni ekosustav kreatora i zato se još više fokusiraju na odgovoran rast” riječi su izvršne direktorica usluge YouTubea, Susan Wojcicki, na njezinom blogu od veljače.


Do danas se većina napora koje je YouTube javno naveo odnosila na mehanizam preporuka koji promiče videozapise na temelju sadržaja i ponašanja gledatelja. Glasnogovornica izjavljuje da je YouTube promijenio algoritam za sustav u 2016. godini da bi se “usredotočio na zadovoljstvo”.


Procijenili su to na osnovu “nekoliko čimbenika” uključujući: ankete gledatelja, koliko često ljudi dijele isječke te oznaka “like” i “dislike” na videozapisima.


Odlučivanje o tome što je “kvalitetan” video ili koji su isječci “odgovorni” teško je čak i za ljude. YouTube pokušava ostvariti takav podvig kombinacijom softvera i zaposlenika, što još više otežava zadatak. Usluga videozapisa generira većinu prihoda putem oglašavanja, a tvrtka najbolje funkcionira kada što više ljudi troši što više vremena na YouTubeu, piše LA Times.


Promjene internih mjernih podataka usluge YouTube također imaju dugotrajne učinke za kreatore. Neki kanali su izgubili milijune dolara u prodaji oglasa nakon što je YouTube uklonio oglase s videozapisa za koje se smatralo da su upitni, što je odgovor na bojkote oglašivača koji su započeli u ožujku 2017.


Proizvođači tih kanala žalili su se da je YouTube previše „neproziran o promjenama“ i kaznio videe koji ne sadrže problematičan sadržaj.