Politika i društvene mreže

Trump je možda kralj twittera, ali je zato Pahor pravi instagram predsjednik

Hina

Borut Pahor, Foto: REUTERS

Borut Pahor, Foto: REUTERS

Slovenskog predsjednika na Instagramu prati oko 20.000 ljudi, dnevno dobiva oko dvije tisuće lajkova, a profilom upravlja i odabir slika obavlja sam uz pomoć suradnika, navode u predsjendikovu uredu, u kojemu ne dvoje o njegovim komunikacijskim sposobnostima.



LJUBLJANA Portal Politico napravio je zanimljivu usporedbu između Donalda Trumpa i slovenskog predsjednika Boruta Pahora jer se obojica obilato služe društvenim mrežama, prvi Twitterom, a drugi Instagramom, na kojemu zna objaviti neobične, a ponekad i bizarne fotografije.


Ako je Trump Twitter predsjednik, onda je njegov kolega iz domovine Trumpove supruge Melanije »europski Instagram predsjednik«, tvrdi Politico, a objavljuje i seriju Pahorovih fotografija na Instagramu, gdje ga prati više od 20.000 ljudi.


Među njima su slike iz kalendara na kojima se u prvoj kampanji za predsjednički mandat Pahor biračima predstavio u različitim ulogama »malih ljudi»– kao mesar, radnik komunalne »čistoće«, frizer, zaposlenik tvornice ženskih čarapa, boksač, ali i u društvu s manekenkom Naomi Campbell te sa slovenskim rock-bendom kojemu je bio zamjena za bubnjara.




Naravno da su između američkog predsjednika i Pahora velike razlike, jer Trumpove poruke preko Twittera mogu potresti burze i međunarodne odnose, dok je Pahorov krug utjecaja relativno mali, a drugačiji je i njegov ustavni položaj, jer u Sloveniji predsjednik ima pretežito protokolarne ovlasti i formalno potpisuje zakone koje je donio parlament.


Slovenskog predsjednika na Instagramu prati oko 20.000 ljudi, dnevno dobiva oko dvije tisuće lajkova, a profilom upravlja i odabir slika obavlja sam uz pomoć suradnika, navode u predsjendikovu uredu, u kojemu ne dvoje o njegovim komunikacijskim sposobnostima.


U mladosti je Pahor honorarno radio kao maneken, pa je i u tome donekle sličan Trumpu, koji je vještine komuniciranja učio u manjim filmskim ulogama, intervjuima na televiziji, a posebno u reality show programima koji su ga proslavili te povećali njegovu medijsku »vidljivost« još davno prije nego li je njujorški milijarder i ušao u politiku.Pahor je pak zbog bavljenja manekenstvom u mladim danima zaradio nadimke »barbika« i »vješalica« pa ga njima i danas znaju »častiti« politički oponenti.

No, Pahor je naučio i kako privući pažnju medija da bi došao na naslovnice, navodi Politico, prema kojemu je Pahor favorit i na novim predsjedničkim izborima koji ga očekuju na jesen, jer ga podržava više od polovice birača u svim anketama.


Za razliku od svojih prethodnika koji su se uvijek nastojali držati ozbiljno i dostojanstveno, Pahor se i preko medija poigrava s fukcijom predsjednika države, mišljenje je koje je za Politico iznio jedan od njegovih žešćih kritičara, profesor Filozofskog fakulteta U Mariboru dr. Boris Vezjak, po čijem mišljenju Pahor banalizira politiku i bavi se »flert populizmom«.


Vezjak tvrdi da Pahor u javnim nastupima uživa jer u njemu ima dosta narcisoidnosti, a svjestan je da će nekritički i senzacionalistički nastrojeni mediji svaku neobičnu pojedinost i ekstravaganciju pažljivo pratiti i tako progutati »mamac«.