Kućanice za računalom

Sve popularnija društvena mreža: Gajite li svoj Pinterest?

Ivana Kocijan

S obzirom da većinu korisnika čine žene u dobi između 25 i 44 godine, logično je da te iste žene Pinterest koriste kako bi pronašle inspiraciju za kuhanje, odabir odjeće, uređenje stana, izradu rukotvorina...



Naš je cilj povezati sve ljude u svijetu putem onoga što smatraju zanimljivim. Mislimo da omiljena knjiga, igračka ili recept mogu povezati dvije osobe. S milijunima novih »pinova« koji se svakodnevno dodaju, Pinterest spaja korisnike širom svijeta na temelju njihovih interesa, riječi su kojima jednu od trenutno najpopularnijih internetskih stranica opisuju njezini pokretači i urednici.


   Za one koji ne znaju, riječ je o Pinterestu, mreži virtualnih »oglasnih ploča«, koja »pinnersima« omogućava organiziranje i dijeljenje informacija o temama koje ih zanimaju. Za razliku od drugih sličnih web siteova, Pinterest je prvenstveno vizualna stranica jer se temelji na fotografijama koje onaj tko se njome koristi sakuplja u grupe ovisno o temama.


Svatko tko se registrira na stranicu treba napraviti »panoe«, odnosno albume koji će mu pomoći u organiziranju željenih zanimacija. Svaki se pano sastoji od »pinova«, odnosno fotografija koje otvaraju druge stranice povezane uz tu temu.


Fotografije je na Pinterest moguće »dizati« s drugih stranica uz pomoć opcije »pin it« ili uploadanjem s vlastitog kompjutora.     

Pinnersi repinaju




   Najveća je i najvažnija prednost Pinteresta upravo njegova vizualnost zahvaljujući kojoj je dijeljenje informacija puno lakše i neposrednije. Svi koji koriste Pinterest znaju da na ovoj društvenoj mreži mogu pratiti druge »pinnerse« tako što će odabrati teme koje ih zanimaju i dobivati informacije o »pinovima« koje stavljaju oni koje zanimaju isti sadržaji.


   Iako postoji od 2010. godine, Pinterest je zvijezda među društvenim mrežama postao tek nedavno, a prednosti Pinteresta već su iskoristili i brojni brendovi koji na »novoj« internetskoj stranici predstavljaju svoje proizvode.


   Prilikom registracije korisnik odabire teme koje želi pratiti, a kao i na sličnim stranicama iste može »lajkati«, komentirati, pratiti i »repinati«. Ipak, naglasak je na okupljanju po principu što koga zanima i koji su mu interesi. Sadržaji se na stranici grupiraju u tematske cjeline i dijele putem vlastite ploče. Putem virtualnih ploča takozvani »pinnersi« grupiraju »stvari« koje ih oduševljavaju, zanimaju i nasmijavaju.     

Ništa, samo gledam


   Statistike pokazuju da Pinterest okuplja većinom žene, koja s drugim korisnicima dijeli fotografije vezane uz teme kao što je dizajn, moda, putovanja, arhitektura, kuhanje, literatura, odnosno sve što se može prenijeti i opisati fotografijama.


S obzirom da većinu korisnika čine žene u dobi između 25 i 44 godine, logično je da te iste žene Pinterest koriste kako bi pronašle inspiraciju za kuhanje, odabir odjeće, uređenje stana, izradu rukotvorina…


Dok je nekima to fantastično, drugi smatraju kako »ženska verzija Tumblra« obiluje stereotipima i guši inspirativnim fotografijama idealnih frizura, modnih kombinacija, hrane, djece i svih drugih »ženskih« tema.


   Iako neki za njega kažu da samo oduzima vrijeme i da je gori od Facebooka, istina je da su se na Pinterest već mnogi »navukli«. Simpatičnih objašnjenja što je sve ova web-stranica promijenila u životima žena »zaglavljenih« pred kompjutorima stoga ne nedostaje.


   – Pinterest je zabavan podsjetnik na odjeću koju nikad neću imati ili u koju nikad neću moći stati, podsjetnik na ukrase za kuću koje si nikad neću moći priuštiti i koji neće stati u moj mali dom, podsjetnik na sve recepte za čiju sam realizaciju prelijena, podsjetnik na sve pametne izreke koje nikad ne bih mogla sama smisliti i sve fotografije za koje bih voljela da su moje, ali nisu, samo je jedan od maštovitih opisa onog što žene misle o Pinterestu, Internet stranici koju neki nazivaju i pornografijom za mame.


   Oni koji ga koriste, kažu da je surfanje njime poput listanja najzanimljivijih časopisa sakupljenih na jednom mjestu. Na Pinterestu gotovo da ništa ne treba čitati, što je savršeno jer se tako bez previše intelektualnog napora uspijeva doznati i vidjeti sve što vas zanima o temama koje volite. Iako stvara iluziju o tome kako bismo mogli imati svašta nešto, predivne kuće, savršenu odjeću, najslađu djecu i najbolje hobije, Pinterest ipak nije negativan.


Opet, vrlo je zarazan tako da se mnoge žene žale kako satima sjede pred računalom i maštaju o tome da imaju vremena, energije i strpljenja potrebnih za dobivanje svega onoga što se »nudi« na Pinterestu.