Bliska budućnost

Stvarno ili nestvarno: Virtualna stvarnost uskoro će postati sastavni dio života

Vladimir Mrvoš

Osobama  s malom djecom bit će zanimljiva mogućnost da se unutar virtualne stvarnosti umanje na visinu djeteta (100 cm) te krenu u »istraživanje«.  Korištenjem virtualne stvarnosti može »narasti« i na visinu od 195 cm



Koliko će virtualna stvarnost ući u naše živote ovisi samo o korisnim programima koji će biti ponuđeni. Osim igrica, 360 vijesti, dokumentaraca i kupci će u bliskoj budućnosti moći doživjeti kako izgleda njihova nova kuhinja u prostoru i prije no što su je kupili. Aplikacija za dizajniranje kuhinja u virtualnoj stvarnosti IKEA VR Iskustvo (IKEA VR Experience)  dostupna je na Steam platformi za distribuciju računalnih igara kompanije Valve.


Koristi se uz pomoć HTC Vive-a, sustava za virtualnu stvarnost.  Aplikacija je dio IKEA  pilot programa kojim ova tvrtka želi olakšati izbor i predstaviti ponudu bez povećanja negativnog utjecaja na okoliš.



Samsung radi na virtualnim kontaktnim lećama, koje sadržavaju kameru, senzore pokreta, predajnik i ekran. Virtualne leće radile bi u kombinaciji s pametnim telefonom, a naredbe bi se davale treptanjem očiju, koje bi se zatim obrađivale u mobitelu. Također bi bilo moguće na lećama pratiti i ekran, odnosno sadržaje s  mobilnog telefona.





Šetnja kroz (ne)stvarnost  


Posljednjih godina IKEA je istraživala nove tehnologije kako bi poboljšala ponudu i pružila više mogućnosti svojim kupcima u kreiranju i kupnji proizvoda iz ovog poznatog lanca. IKEA je isprobala niz digitalnih alata i shvatila da je jedno od rješenja za ozbiljan iskorak u tom smjeru –  virtualna stvarnost. IKEA VR Experience je najbolji način da se kupcima pokaže željena kuhinja u stvarnoj veličini, uz mogućnost da sami osmisle dizajn i u virtualnoj stvarnosti prošeću kroz svoju kuhinju  prije no što je ugrade u svoj dom.



Dell je predstavio nove hardverske konfiguracije radnih stanica Precision Tower i Precision Rack kao preporučeni minimum za  virtualnu stvarnost. Rješenja su namijenjena profesionalnim korisnicima koji se bave stvaranjem sadržaja za virtualnu stvarnost koristeći profesionalne aplikacije u područjima inženjeringa, znanosti, energetskom sektoru i industriji zabave.  



– Virtualna stvarnost brzo se razvija  i za pet do deset godina bit će sastavni dio života ljudi. Vidimo da će virtualna stvarnost u budućnosti  igrati važnu ulogu kod potrošača prilikom donošenja odluke o kupnji. Primjerice, virtualna stvarnost će omogućiti potrošačima da isprobaju niz opcija za uređenje doma prije no što se odluče za kupnju pojedinog komada namještaja, pojašnjava Jesper Brodin, izvršni direktor  IKEA Grupe.


Samo jedan klik


Jedna od mogućnosti IKEA VR-a  je promjena boje ormarića i ladica moguća jednim klikom. Kupcima s malom djecom bit će zanimljiva mogućnost da se unutar virtualne stvarnosti umanje na visinu djeteta (100 cm) te krenu u »istraživanje«.  Kupac korištenjem virtualne stvarnosti može »narasti« i na visinu od 195 centimetara.


Te značajke su izrazito korisne iz sigurnosne perspektive jer pomažu otkrivanje skrivenih opasnosti za malu djecu, ali i one nešto više članove kućanstva.



Google svojom inovacijom Tilt Brush omogućava umjetnicima da se kreativno izraze u tri dimenzije putem  virtualne stvarnost. Aplikacija Tilt Brush namijenjena je korištenju s naglavnim uređajem HTC Vive.  Mora se koristiti VR uređaj i aplikacija, a za slikanje koriste se ruke, kojima se biraju boje odnosno sadržaji.  Kompletan  prostor oko umjetnika je njegovo slikarsko platno.  Izbor motiva je velik pa je se može koristiti recimo i  vatra.  Tako slika ne mora biti samo statična već i pokretna.  Ukratko,  soba je platno, a  paleta je mašta.  Mogućnosti su beskrajne.



»IKEA VR iskustvo vidimo i kao priliku za suradnju s ljudima diljem svijeta. Nadamo se da će korisnici dati doprinos našem razvoju virtualne stvarnosti svojim idejama kako koristiti virtualnu stvarnost i kako poboljšati virtualnu kuhinju«, kaže Martin Enthed, IT menadžer u IKEA komunikacijama, agencije zaduženu za komunikaciju unutar IKEA Grupe.


Neistražene mogućnosti 


Aplikacija je napravljena u suradnji s programerima francuske tvrtke Allegorithmic, koristeći Unreal Engine 4 kompanije Epic Games. Razvijena je za HTC Vive,  te Valve-a tvrtke u području razvoja i distribucije računalnih igara.  Aplikacija IKEA VR kontinuirano će se usavršavati sve do kolovoza ove godine kada će i završiti ovaj pilot program.


No to je tek početak onog što nas sve čeka s virtualnom stvarnošću, jer sve mogućnosti nisu u potpunosti istražene, a nove ideje pristižu svakog dana i to od najvećih ICT korporacija.


Pojavljivanje Mark Elliot Zuckerberga na Samsungovoj prezentaciji na Svjetskom kongresu mobilnih tehnologija u Barceloni, kada je rekao da VR nije trenutačni hit, može značiti i da se priprema nešto veliko i kod Facebooka kada je VR u pitanju.