Demo-1 u siječnju

SpaceX spreman za lansiranje rakete s ljudskom posadom do ISS-a

Hina

Kapsula SpaceX's Crew Dragon trebala bi prevesti tri astronauta u svemir s istog lansirnog postrojenja s kojeg je Apollo 11 s tročalnom posadom poletio prema mjesecu 1969.

ORLANDO Svemirska tvrtka SpaceX za 7. siječnja sljedeće godine priprema prvo lansiranje rakete koja bi trebala prevoziti astronaute do Međunarodne svemirske stanice ISS iz svemirskog centra Kennedy, objavila je NASA. Lansiranje je prijelomnica u razvoju komercijalnog programa s posadom za američku svemirsku agenciju koja želi uspostaviti lansiranja raketa s ljudima s američkog teritorija prvi put u gotovo deset godina.

Kapsula SpaceX’s Crew Dragon trebala bi prevesti tri astronauta u svemir s istog lansirnog postrojenja s kojeg je Apollo 11 s tročalnom posadom poletio prema mjesecu 1969. – i prenijet će je raketa SpaceX’s Falcon. NASA nije objavila plan putanje no navodi da će probni let dati podatke o osobinama rakete Falcon 9, kapsule Crew Dragon i zemaljskih sustava kao i operacija u orbiti, pristajanja uz ISS i prizemljenja.

NASA je za svoj program s ljudskom posadom odabrala kao partnere SpaceX i Boeing koristeći njihovu kapsulu i letjelicu Crew Dragon i CST-100 Starliner.

Siječanjsko Demo-1 lansiranje je zadnje u nizu strogih kriterija koje je propisala NASA za slanje ljudi u svemir.