Wake Forest Institute

REVOLUCIONARNI UREĐAJ Znanstvenici razvili 3D printer koji printa kožu direktno na ranu

P. N.

Izvor: Wake Forest Institute for Regenerative Medicine

Znanstvenici iz Wake Forest Instituta su razvili mobilni bioprinter koji može printati novu kožu direktno na ranu koristeći stanice pacijenta, što čini uređaj prvim takvim na svijetu i omogućuje printanje kože u dva sloja preko rane.

Sean Murphy, glavni autor studije, objasnio je kako je jedinstvena prednost njihovog sustava to što može skenirati rane i položiti stanice gdje su potrebne kako bi se formirala koža.

Ovaj uređaj se može dovesti do pacijenta u bolnicu kako bi stroj sve radio iznad njega, prenosi Geek.hr.

Stroj radi tako da najprije uzme mali uzorak zdrave kože ne bi li izolirao dvije vrste stanica koje se zatim umnožavaju. Tu se dolazi do te krucijalne razlike u odnosu na sve prethodne uređaje.

Umjesto da položi kompletni sloj kože, ovaj printer najprije skenira ranu kako bi napravio njezinu topografsku kartu. Tehnika razvijena u Wake Forestu oponaša prirodnu strukturu stanica kože, kako bi ozljeda onda brže zacijelila.

Sljedeći korak će biti klinička studija s ljudima. U konačnici bi se ovo sve moglo koristiti u liječenju ljudi s opeklinama, u liječenju rana kod dijabetičara i raznim drugim ranama koje sporije zacjeljuju.