Nove tehnologije guše stare

Politička podrška električnim automobilima u Europi ugrožava radna mjesta u industriji

Hina

foto: wikimedia commons

foto: wikimedia commons

»Odluku o zabrani motora s unutarnjim izgaranjem donijele su vlade a ne ja... Ako su donijele takvu odluku, na meni kao predsjedniku kompanije jest da je se pridržavam«, rekao je Tavares.



FRANKFURT – Regulatorni poticaji električnim automobilima u Europi ugrožavaju mnoga radna mjesta u automobilskoj industriji, ustvrdio je čelnik francuskog proizvođača automobila PSA Carlos Tavares.


Francuski proizvođač automobila PSA vlasnik je brendova Peugeot i Citroen a ove su godine od General Motorsa (GM) kupili i njemački Opel.


Analitičari predviđaju da će ta akvizicija rezultirati ukidanjem velikog broja radnih mjesta budući da će se projektiranje većine vozila prebaciti na PSA-ove platforme.




Upitan hoće li Opel i dalje trebati pogon za testiranje motora u njemačkom Ruesselheimu i tamošnjih 800 inženjera, izvršni direktor novog vlasnika u utorak je odgovorio: »Postavljeno pitanje je opravdano ali se ne odnosi na Ruesselsheim već na cjelokupnu europsku automobilsku industriju«.


Ako europski regulatori zagovaraju zabranu motora s unutarnjim izgaranjem, to će imati posljedice po cijelu automobilsku industriju, poručio je Tavares.U Ruseelheimu trenutno radi 800 od ukupno 7.700 Opelovih inženjera.

»Odluku o zabrani motora s unutarnjim izgaranjem donijele su vlade a ne ja… Ako su donijele takvu odluku, na meni kao predsjedniku kompanije jest da je se pridržavam«, rekao je Tavares.


PSA Grupa i Opel morat će se »reorganizirati kako bi se prilagodili novoj situaciji – naime, da vlade žele automobile na električni pogon«, pojasnio je čelnik francuske kompanije.


Po njegovim će riječima reorganizacija uključivati i osposobljavanje zaposlenika za novu eru električnih automobila.


Upozorio je pritom da bi se zbog političkog zagovaranja električnih automobila europska automobilska industrija mogla izložiti riziku da sve karte položi na jednu tehnologiju.


»Vlade snose znanstvenu odgovornost za odabir jedne tehnologije i upućivanje proizvođača automobila da idu u tom smjeru«, ustvrdio je Tavares.


»Ako vlade traže od svih proizvođača da proizvode električna vozila a ne mogu subvencionirati njihovu kupnju, tada će oni biti prisiljeni dizati cijene ili smanjivati marže a u tom će slučaju njihova održivost biti dovedena u pitanje«, upozorava.